lås tråd

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

haampish skrev:
Born2Ride skrev:
haampish skrev: haha men de e ju lite jävla komiskt :P + som tur va så vare ju inga stora pengar :)
nä precis, men man gör inte så, hade det handlat om tusenlappar hade jag nog inte skrattat direkt XD
Då hade man nog letat upp han personligen och tagit ett litet snack eller ja kanske inte snack direkt men med han ;)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
Jontee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 393
Blev medlem: 14 april 2010, 21:17

Inlägg av Jontee »

Om du nu ska försöka få tillbacka pengar lättast. Så ringer du hans föräldrar och säger att det itne alls var i det skicket han påstår att det är i! Då kanse de kommer hända något. om inte hans föräldrar är lika dumma som han att sälja en sak som inte är i alls det skicket han säger att den är i!:)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

Jontee skrev:Om du nu ska försöka få tillbacka pengar lättast. Så ringer du hans föräldrar och säger att det itne alls var i det skicket han påstår att det är i! Då kanse de kommer hända något. om inte hans föräldrar är lika dumma som han att sälja en sak som inte är i alls det skicket han säger att den är i!:)
Äsch han kan behålla pengarna :lol:

Dock blev man ju lite besviken nu när man skulle se till och få i ordning på aeroxen då bara veven saknades.
Aja, blir och köpa en splitt ny till nästa beställning.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Det handlar inte om pengarna, om hans föräldrar får reda på att han scamamr folk på internet blir dom nog inte så glada :D Han kan ju inte gå helt utan konsekvenser för det här!


För övrigt väntar jag spänt på en kommentar från Racingtobbe ;)
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
GileraIce04
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 537
Blev medlem: 31 december 2010, 17:02

Inlägg av GileraIce04 »

mogen pojk..
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

jag tycker inte det spelar ngn roll hur mkt pengar det är det är ju ändå förjävligt att göra så och de e klart man blir lite förbannad när man vill ha ett nytt block o vev och sen när de väl kommer så e det ngn som har ljugit så jävla dålig stil.....
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

Nutbreaker skrev:jag tycker inte det spelar ngn roll hur mkt pengar det är det är ju ändå förjävligt att göra så och de e klart man blir lite förbannad när man vill ha ett nytt block o vev och sen när de väl kommer så e det ngn som har ljugit så jävla dålig stil.....
+1
Kommentera mina bilder:)
speedfightkillen
Varnad
Inlägg: 462
Blev medlem: 27 januari 2009, 17:01

Re: Årets scammer

Inlägg av speedfightkillen »

Born2Ride skrev:Köpte en vev av Racingtobbe + block, veven skulle tydligen inte ha något glapp i vevstaken eller pajjade gängor eller förstörda spilnes, fick en chock när jag öppnade packetet....



Inga gängor kvar på svänghjuls sidan och vevaxeln var ju '' en aning '' sne
Bild


Inga gängor kvar på variatorsidan heller....
Bild

du vet att du kan anmäla han om han ahr sagt att den ska funka men så funkar de inte. han verkar ju helt cp i skallen




Veven glappade dessutom som fan uppåt och ner och sidled, tack Racingtobbe för en underbar affär!
Användarens profilbild
Bjule
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 378
Blev medlem: 1 maj 2010, 12:18
Ort: Järfälla

Inlägg av Bjule »

Jävligt skevt gjort iallafall! Pengar är alltid Pengar och kmr alltid "Finnas" men förtroende för någon kan man inte köpa! Tråkigt iaf, men ge den en platspå hyllan :) Nu har han iaf förstört för sig själv! får se om han har nått att säga! :)
-Han ser man bra i mörkret

-Kör på honom och säg att du inte såg honom.
Användarens profilbild
Timpis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 195
Blev medlem: 19 augusti 2010, 19:35

Inlägg av Timpis »

Trodde att Racingtobbe var allmänt respekterad på detta forum :?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

[quote="Timpis"]Trodde att Racingtobbe var allmänt respekterad på detta forum :?[/quote]
+1!! :?
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws
Inlägg: 1184
Blev medlem: 24 augusti 2010, 22:07
Ort: Järfälla

Inlägg av somlow »

Timpis skrev:Trodde att Racingtobbe var allmänt respekterad på detta forum :?
han var kanske men inte nu längre ;)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

somlow skrev:
Timpis skrev:Trodde att Racingtobbe var allmänt respekterad på detta forum :?
han var kanske men inte nu längre ;)
Isåfall får han ju komma med en godtagbar förklaring :P
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

daveneos skrev:
somlow skrev:
Timpis skrev:Trodde att Racingtobbe var allmänt respekterad på detta forum :?
han var kanske men inte nu längre ;)
Isåfall får han ju komma med en godtagbar förklaring :P
han körde något med denna stilen: jag var så ivrig att skicka iväg packetet så jag kollade inte på hur den såg ut...
Användarens profilbild
EmilÅkerström
Varnad
Inlägg: 311
Blev medlem: 8 december 2010, 19:39
Ort: kommunistkyrkan
Kontakt:

Inlägg av EmilÅkerström »

säger bara att vad förväntar du dig? ett block och en vev som är hel för mindre än 300....

jag har köpt saker av racingtobbe flera gånger :) alltid lika bra :D
skickar alltid saker och inte krånglig
hitler is tha king
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

EmilÅkerström skrev:säger bara att vad förväntar du dig? ett block och en vev som är hel för mindre än 300....

jag har köpt saker av racingtobbe flera gånger :) alltid lika bra :D
skickar alltid saker och inte krånglig
För det första så ljög han
För det andra så var grejerna bara skit, inget går att använda + det var spricka i blocket
för det tredje, hur kan du påstå att veven o blocket är ''hel''?
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Born2Ride skrev:
EmilÅkerström skrev:säger bara att vad förväntar du dig? ett block och en vev som är hel för mindre än 300....

jag har köpt saker av racingtobbe flera gånger :) alltid lika bra :D
skickar alltid saker och inte krånglig
För det första så ljög han
För det andra så var grejerna bara skit, inget går att använda + det var spricka i blocket
för det tredje, hur kan du påstå att veven o blocket är ''hel''?
jaja du ska inte tror att det kommer i bästa skick ;)

dock så var ju veven taskig men en spricka i blocket? vart då? hur stort?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

PoWeRKinG skrev:
Born2Ride skrev:
EmilÅkerström skrev:säger bara att vad förväntar du dig? ett block och en vev som är hel för mindre än 300....

jag har köpt saker av racingtobbe flera gånger :) alltid lika bra :D
skickar alltid saker och inte krånglig
För det första så ljög han
För det andra så var grejerna bara skit, inget går att använda + det var spricka i blocket
för det tredje, hur kan du påstå att veven o blocket är ''hel''?
jaja du ska inte tror att det kommer i bästa skick ;)

dock så var ju veven taskig men en spricka i blocket? vart då? hur stort?
hade inte direkt förväntat mig att den skulle vara i toppskick men i bruks skick iaf, blocken har jag ingen användning av, han orkade helt enkelt inte ta av veven så fick med blocken med.
det är spricka på under blocken sen en på den det lilla blocket, vid tändningen.

Har inget o göra med pengar för dom kan han behålla men anser inte att man gör så och säger att veven är felfri.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Born2Ride skrev:
PoWeRKinG skrev:
Born2Ride skrev: För det första så ljög han
För det andra så var grejerna bara skit, inget går att använda + det var spricka i blocket
för det tredje, hur kan du påstå att veven o blocket är ''hel''?
jaja du ska inte tror att det kommer i bästa skick ;)

dock så var ju veven taskig men en spricka i blocket? vart då? hur stort?
hade inte direkt förväntat mig att den skulle vara i toppskick men i bruks skick iaf, blocken har jag ingen användning av, han orkade helt enkelt inte ta av veven så fick med blocken med.
det är spricka på under blocken sen en på den det lilla blocket, vid tändningen.

Har inget o göra med pengar för dom kan han behålla men anser inte att man gör så och säger att veven är felfri.
jao de e klart :/

jag har iaf fortfarande respekt för grabben och tycker han är störtskön ;) antar att det hela är tillfälligt och han menade säkert inte att lura dig :)
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Hej alla.

Ja som sagt det här var inte alls kul då jag blev MYCKET ledsen över allt och chockad. Jag ber hemskt om ursäkt till Born2Ride för allt, och klart jag vet att det var riktigt dålig stil av mig. Men jag har försökt att snacka med han men han verkar ju inte lyssna på mig så jätte mycket verkar det som (MEN JAG KAN FÖRSTÅ DET!). Men jag hoppas att det ska kunna lösa sig med allt. Men jag ska förklara lite.

Jo, det var ganska längesen vi snackade om att han ville köpa min vev. Jag sa många gånger om att jag inte är det bästa på vevparti´n och sånt. Men eftersom jag inte är så bra erfaren på just vevparti´n så tänkte jag nästan på att den skulle vara i OKEJ skick, så skulle ta mig till det stället som vevpartit/blocket låg. Men eftersom jag inte haft så jättemycket tid + att det stället som blocket och det låg så hade jag lite krångligt med att ta mig dit så att det tog ett tag innan jag kunde åka dit, men sen kollade jag snabbt på den och den verkade ju inte helt sönderrostad eller aa, nåt sånt som jag tänkte då. Och att den var sne längst ut hade jag faktiskt ingen aning om tidigare att den skulle vara rak eller något sånt, och att gängorna var slut tänkte jag inte jag på då. Men jag tänkte eftersom jag bytte ju mina röda kåpor mot den motorn och tidigare ägaren sa att den var i OKEJ skick och jag hade till och med en video som man ser att den gick precis innan jag fick den så litade mig på han (DUMT AV MIG). Men blocket tänkte jag inte alls på att det såg sämre ut, var bara vevpartit jag tänkte på. Men aa, skulle nog ha bett någon annan att kolla på veven innan jag skickade den. Och jag har snackat med Born2race och det verkar ju som om han inte vill ta emot några pengar. Men vill bara säga att jag förstår att alla kommer se ner på mig, men jag kommer garanterat inte göra om samma misstag igen! Och jag vet att Born2Race är en sjukt härlig kille och ger MASSA creeds till han, men jag vill säga förlåt för allt verkligen och som sagt, jag kan skicka tillbaka pengarna igen!

MEN FÖRLÅT FÖR ALLT IGEN! JAG GÖR NÄSTAN ALLT FÖR ATT ALLT BLIR BRA IGEN!

Mvh
Tobbe
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

Det var längesen jag var inne här, men loggade ändå in för att berömma RacingTobbe.

Du har begått ett misstag och du är villig att rätta till de, om köparen då inte vill de trots att du erbjuder han pengarna tillbaka och en ursäkt så är de inte mycket att göra.

Till er andra, be säljaren skicka bilder på prylen ni vill köpa. Då slipper de bli kaos. Året är 2011 , inte 1862.
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

RacingTobbe skrev:Hej alla.

Ja som sagt det här var inte alls kul då jag blev MYCKET ledsen över allt och chockad. Jag ber hemskt om ursäkt till Born2Ride för allt, och klart jag vet att det var riktigt dålig stil av mig. Men jag har försökt att snacka med han men han verkar ju inte lyssna på mig så jätte mycket verkar det som (MEN JAG KAN FÖRSTÅ DET!). Men jag hoppas att det ska kunna lösa sig med allt. Men jag ska förklara lite.

Jo, det var ganska längesen vi snackade om att han ville köpa min vev. Jag sa många gånger om att jag inte är det bästa på vevparti´n och sånt. Men eftersom jag inte är så bra erfaren på just vevparti´n så tänkte jag nästan på att den skulle vara i OKEJ skick, så skulle ta mig till det stället som vevpartit/blocket låg. Men eftersom jag inte haft så jättemycket tid + att det stället som blocket och det låg så hade jag lite krångligt med att ta mig dit så att det tog ett tag innan jag kunde åka dit, men sen kollade jag snabbt på den och den verkade ju inte helt sönderrostad eller aa, nåt sånt som jag tänkte då. Och att den var sne längst ut hade jag faktiskt ingen aning om tidigare att den skulle vara rak eller något sånt, och att gängorna var slut tänkte jag inte jag på då. Men jag tänkte eftersom jag bytte ju mina röda kåpor mot den motorn och tidigare ägaren sa att den var i OKEJ skick och jag hade till och med en video som man ser att den gick precis innan jag fick den så litade mig på han (DUMT AV MIG). Men blocket tänkte jag inte alls på att det såg sämre ut, var bara vevpartit jag tänkte på. Men aa, skulle nog ha bett någon annan att kolla på veven innan jag skickade den. Och jag har snackat med Born2race och det verkar ju som om han inte vill ta emot några pengar. Men vill bara säga att jag förstår att alla kommer se ner på mig, men jag kommer garanterat inte göra om samma misstag igen! Och jag vet att Born2Race är en sjukt härlig kille och ger MASSA creeds till han, men jag vill säga förlåt för allt verkligen och som sagt, jag kan skicka tillbaka pengarna igen!

MEN FÖRLÅT FÖR ALLT IGEN! JAG GÖR NÄSTAN ALLT FÖR ATT ALLT BLIR BRA IGEN!

Mvh
Tobbe
Det är okej, dedär att du sa att du inte kunde mycket om vevpari har du aldrig nämnt isåfall har jag förståelse till detta.
Men jag sa ändå åt dig att ta en extra titt och kolla att det inte fanns glapp eller förstörda gängor eller dylik, du mailade och sa att den inte glappade och hade inte förstöra gängor.
jag bryr mig inte så mycket längre iaf, dock var det dålig stil.

men du är förlåten
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Nutbreaker skrev:
Timpis skrev:Trodde att Racingtobbe var allmänt respekterad på detta forum :?
+1!! :?
Absolut jag har snackat med han massor han är ju skit schysst.

Tycker det var bra av dig tobbe att ge ett ordentligt svar, inte många som hade vågat det! Det var lite dålig stil men för mig är du "förlåten" iaf, även om du inte gjort något mot mig personligen.
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

hoppas inte styret är snett som jag ska köpa :lol:

haha ne men tobbe är en snäll liten kille :)

pratar med honom varje dag så han snackar inte skit eller nått sånt om han nu gjorde detta av misstag så är det ju lugnt om han snackat med b2r :P
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

vi har rättat till allt så tråden kan låsas.
Sjooqvist
Svårstartad skrothög
Inlägg: 243
Blev medlem: 11 augusti 2010, 20:36
Ort: Karlstad

Inlägg av Sjooqvist »

Jevla PAJJAS e han!
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

[quote="ktm_danielsson"][quote="Nutbreaker"][quote="Timpis"]Trodde att Racingtobbe var allmänt respekterad på detta forum :?[/quote]
+1!! :?[/quote]
Absolut jag har snackat med han massor han är ju skit schysst.

Tycker det var bra av dig tobbe att ge ett ordentligt svar, inte många som hade vågat det! Det var lite dålig stil men för mig är du "förlåten" iaf, även om du inte gjort något mot mig personligen.[/quote]
jag missade att han hade förlåtit sry :oops: men jag tycker det var modigt av dig att skriva här coh be om förlåtelse och nu tycker jag inte att vi ska tjöta mer om detta utan gå tillbaks till inna för alla gör misstag och det som har hänt har hänt! :D tycker det var schysst av dig att be om förlåtelse och så :D
Stuntriding is not a crime!
Låst