Årsmodell? Speedfight 2 30 moped.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Årsmodell? Speedfight 2 30 moped.

Inlägg av chrilla.1980 »

Som rubriken lyder så har jag införskaffat mig en speedfight 2 30 moped
och har ingen aning om den exakta årsmodellen på den,dock påstod förra ägaren att det var en 04-06:a vilket kanske stämmer.(eller ej)
Vad jag undrar är om det finns något sätt att ta reda på exakt årsmodell på den på något sätt tx genom utförande/utseende eller ramnummer osv.
Jobbat med mopeder i över 20 år och har vid några tillfällen lyckats reda ut sånt här på egen hand men jag känner att det finns på tok för mycket olika modeller av speedfightern så finns det någon "expert" inom den "sjangern" och som kan ge mig lite VETTIGA tips så vore det mycket tacksamt.
(vet att Hasse666 är en av "experterna" på speedfight och det var han som bad mig starta en tråd om detta så stor kredit går till honom för det)

Den enda infon jag vet just nu är att det är trumbroms bak/skivbroms fram och gissar då på att det är en av dom "äldre" modellerna.
Men som sagt,det jag är ute efter är att kunna får reda på EXAKT årsmodell på mopeden.
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Re: Årsmodell? Speedfight 2 30 moped.

Inlägg av toxicstone »

chrilla.1980 skrev:Som rubriken lyder så har jag införskaffat mig en speedfight 2 30 moped
och har ingen aning om den exakta årsmodellen på den,dock påstod förra ägaren att det var en 04-06:a vilket kanske stämmer.(eller ej)
Vad jag undrar är om det finns något sätt att ta reda på exakt årsmodell på den på något sätt tx genom utförande/utseende eller ramnummer osv.
Jobbat med mopeder i över 20 år och har vid några tillfällen lyckats reda ut sånt här på egen hand men jag känner att det finns på tok för mycket olika modeller av speedfightern så finns det någon "expert" inom den "sjangern" och som kan ge mig lite VETTIGA tips så vore det mycket tacksamt.
(vet att Hasse666 är en av "experterna" på speedfight och det var han som bad mig starta en tråd om detta så stor kredit går till honom för det)

Den enda infon jag vet just nu är att det är trumbroms bak/skivbroms fram och gissar då på att det är en av dom "äldre" modellerna.
Men som sagt,det jag är ute efter är att kunna får reda på EXAKT årsmodell på mopeden.
kolla med försäkringsbolaget där mopeden stog på för förra ägaren?
polisen ev, bara något tagit ur luften. mvh
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
A3R0X
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 22 oktober 2009, 16:45
Ort: köping

Inlägg av A3R0X »

Skulle nog tippa på att det är en 00/01a efter som att speedfight gjordes ej som 30moped år 04-06, då är alla EU mopeder. Att den har trumbromsbak betyder att den är Luftkyld, vilket inte har något med års modellen att göra.
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd
Inlägg: 361
Blev medlem: 23 maj 2010, 14:25

Inlägg av DanielSahlin »

finns väl inga 30 moppar efter 02?
men kan till 100% säga att det finns inga peugeot 30 moppar från 04-06
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

Mina misstankar om att detta är en äldre moped än 04-06 börjar bekräftas mer och mer av kommentarerna att dömma.

Polisen ser jag som en sista utväg att kontakta för att få reda på information.Inte för att det är skulle vara något skumt utan mer att jag har erfarenheter sen tidigare kontakter med dom och att dom inte direkt är så hjälpsamma med sådana här frågor!(Ingen aning om varför tyvärr)

Det jag tog upp med tx trumbroms och årsmodell var som sagt bara ett exempel då endel mopeder har ett visst utförande beroende på den specifika årsmodellen.(glömde dock skriva det när jag skapade tråden så det ber jag om ursäkt för)

Försäkringsbolaget kan jag nog ej kontakta tyvärr då förra ägaren inte längre är anträffbar och delvis så frågade jag aldrig vilket försäkringsbolag det var så det har jag ingen aning om.

Vet att man på många olika fabrikat kan "läsa av" exakt årsmodell genom ramnumret och tycker att det bör gå i detta fall också.

Tack iallafall änsålänge för era svar och hoppas på att någon har en bra lösning på detta "detektivarbete"! :)
A3R0X
Elmoped
Inlägg: 140
Blev medlem: 22 oktober 2009, 16:45
Ort: köping

Inlägg av A3R0X »

chrilla.1980 skrev:Mina misstankar om att detta är en äldre moped än 04-06 börjar bekräftas mer och mer av kommentarerna att dömma.

Polisen ser jag som en sista utväg att kontakta för att få reda på information.Inte för att det är skulle vara något skumt utan mer att jag har erfarenheter sen tidigare kontakter med dom och att dom inte direkt är så hjälpsamma med sådana här frågor!(Ingen aning om varför tyvärr)

Det jag tog upp med tx trumbroms och årsmodell var som sagt bara ett exempel då endel mopeder har ett visst utförande beroende på den specifika årsmodellen.(glömde dock skriva det när jag skapade tråden så det ber jag om ursäkt för)

Försäkringsbolaget kan jag nog ej kontakta tyvärr då förra ägaren inte längre är anträffbar och delvis så frågade jag aldrig vilket försäkringsbolag det var så det har jag ingen aning om.

Vet att man på många olika fabrikat kan "läsa av" exakt årsmodell genom ramnumret och tycker att det bör gå i detta fall också.

Tack iallafall änsålänge för era svar och hoppas på att någon har en bra lösning på detta "detektivarbete"! :)
Det skulle nog underlätta om du la upp någon bild på mopeden. Man kanske skulle kunna se vilket års mod de rör sig om igenom kåperna och lite andra detaljer. Men som sagt efter som det är en 30moppe så kan den inte vara nyare änn 02 de är jag 100% säker på.
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

A3R0X skrev:
chrilla.1980 skrev:Mina misstankar om att detta är en äldre moped än 04-06 börjar bekräftas mer och mer av kommentarerna att dömma.

Polisen ser jag som en sista utväg att kontakta för att få reda på information.Inte för att det är skulle vara något skumt utan mer att jag har erfarenheter sen tidigare kontakter med dom och att dom inte direkt är så hjälpsamma med sådana här frågor!(Ingen aning om varför tyvärr)

Det jag tog upp med tx trumbroms och årsmodell var som sagt bara ett exempel då endel mopeder har ett visst utförande beroende på den specifika årsmodellen.(glömde dock skriva det när jag skapade tråden så det ber jag om ursäkt för)

Försäkringsbolaget kan jag nog ej kontakta tyvärr då förra ägaren inte längre är anträffbar och delvis så frågade jag aldrig vilket försäkringsbolag det var så det har jag ingen aning om.

Vet att man på många olika fabrikat kan "läsa av" exakt årsmodell genom ramnumret och tycker att det bör gå i detta fall också.

Tack iallafall änsålänge för era svar och hoppas på att någon har en bra lösning på detta "detektivarbete"! :)
Det skulle nog underlätta om du la upp någon bild på mopeden. Man kanske skulle kunna se vilket års mod de rör sig om igenom kåperna och lite andra detaljer. Men som sagt efter som det är en 30moppe så kan den inte vara nyare änn 02 de är jag 100% säker på.
Detta är för tillfället den enda bilden jag har på den i dagsläget då jag själv tyvärr inte hunnit tagit några kort på den ännu.Dock ommålad/lackad som synes på bild!

Bild[/img]
Vivven
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 augusti 2008, 10:16
Ort: Knivsta

Inlägg av Vivven »

ta en kort på avgasröret, om det är original så är det lätt att avgör vilken "årgång" det rör sig om
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

går det inte att se på ramnumret? :D
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

ZX skrev:går det inte att se på ramnumret? :D
Ungefär dessa kommentarer jag vill undvika ;)
Men berätta för mig hur jag avläser årsmodellen via ramnumret så är det löst :)
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

Vivven skrev:ta en kort på avgasröret, om det är original så är det lätt att avgör vilken "årgång" det rör sig om
Här kommer ytterliggare en dålig bild,dock på ett avgasrör ;)
Ett sitter på och ett fick jag i reserv men båda är identiska.

Bild
Vivven
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 augusti 2008, 10:16
Ort: Knivsta

Inlägg av Vivven »

hmm det där är ju det "nyare röret" men.. 02 skulle jag satsa på att det är. Om du ska försäkra mopeden (genom motornumret) så får du väl reda på årsmodellen?
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

chrilla.1980 skrev:
ZX skrev:går det inte att se på ramnumret? :D
Ungefär dessa kommentarer jag vill undvika ;)
Men berätta för mig hur jag avläser årsmodellen via ramnumret så är det löst :)
nä men trodde nån annan kunde ^^
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 20 augusti 2010, 17:44
Ort: Nybro

Inlägg av YamahaFille »

chrilla.1980 skrev:
ZX skrev:går det inte att se på ramnumret? :D
Ungefär dessa kommentarer jag vill undvika ;)
Men berätta för mig hur jag avläser årsmodellen via ramnumret så är det löst :)
På min dt så stog det 94* i slutet på ramnumret (det stämmer) men vet inte om det är så på peugeot men värt att kolla :P
Bild
Bild
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

Vivven skrev:hmm det där är ju det "nyare röret" men.. 02 skulle jag satsa på att det är. Om du ska försäkra mopeden (genom motornumret) så får du väl reda på årsmodellen?
Nja på försäkringsbolaget(jag pratade med) kunde dom tydligen inte se årsmodellen genom ramnummret så det är delvis därför jag försöker att forska i det själv.....sista utvägen blir ju givet polisen men jag trodde det fanns något enklare sätt att själv kunna få reda på det.

ZX

Titta lite högre upp så har jag redan ställt den frågan!
Men tack iallafall. :?
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd
Inlägg: 361
Blev medlem: 23 maj 2010, 14:25

Inlägg av DanielSahlin »

okej, nu har jag kollat runt lite (( peugeot speedfight 30 moppar (( klass II )) slutades göra år 02.
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

DanielSahlin skrev:okej, nu har jag kollat runt lite (( peugeot speedfight 30 moppar (( klass II )) slutades göra år 02.
Okej man får tacka oerhört för den hjälpen....då återstår ju bara den stora frågan vilken årsmodell just min speedfight 2 kan vara!?
Men som sagt ett oerhört tack för den hjälpen du bidrog med. ;)
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd
Inlägg: 361
Blev medlem: 23 maj 2010, 14:25

Inlägg av DanielSahlin »

ja , det är ju lite svårt o veta =/ har du en bild på den?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Kolla ramnummer.. skicka till försäkringsbolag/polisen.. be få reda på vilken årsmodell det är, inte svårt. :D
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

DanielSahlin skrev:ja , det är ju lite svårt o veta =/ har du en bild på den?
Bild på mopeden samt en bild på avgassystemet finns om du kollar lite längre upp i tråden.
Dock är dom tyvärr ganska dåliga då fotot på mopeden är tagen av förra ägaren och jag har precis nyligen blivit ägare till den så jag har ännu inte hunnit att ta något kort själv.

"Sockan"

Kolla längre upp i tråden så har du dina svar på det du precis kommenterade!
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

du fick inte med ngt typintyg?
borde det inte stå där isåfall?

annars (om någon vet om det står årsmodell i typintyget)

kan du ringa general agenten för peugeot och fixa nytt typintyg
dock kan det kosta några hundra

har iaf för mig att det ska gå att göra så
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Om du inte kan skicka till polisen eller försäkringsbolaget så ska alla här sluta skriva svar, NU. Den är garanterat snodd då!!!

OM jag har fel, så kan du ialalfall bara ringa försäkringsbolag (vilket som helst) lämna den så får dom upp all info om den..
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

Sockan skrev:Om du inte kan skicka till polisen eller försäkringsbolaget så ska alla här sluta skriva svar, NU. Den är garanterat snodd då!!!

OM jag har fel, så kan du ialalfall bara ringa försäkringsbolag (vilket som helst) lämna den så får dom upp all info om den..
Tyvärr är det precis sånna som dig jag försökt undvika men det går nog helt enkelt inte.
Men du får jättegärna komma hit dock så kan du ta dig en titt på både moped och ramnummer och du kan även få passa på att ringa polisen när du är på plats så ska vi se hur stulen den är för så mycket vet jag att jag kan säga att denna moped är inte stulen för fem öre.
Av din sida att döma så verkar du dock inte speciellt ärlig gällande mopeder över lag så har du inget vettigt att skriva så föreslår jag att du gör något annat lite mer intelligent istället.
Om du fortfarande inte tittat längre upp i tråden så skrev jag att jag KAN ta kontakt med polisen men ser det som en sista utväg!
Ska du göra bort dig mer nu så föreslår jag att du tar det i PM istället men "okloka" människor som dig försöker jag undvika så gott jag kan.

Men nu är vi galet offtopic här hursom så åter till ämnet!
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Du verkar inte förstå innebörden av offtopic, vi samtalade om varför det inte gick att få fram ditt ram nummer från polisen.

Och att ringa polisen är absolut lättast. Tar 5 minuter max.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

Sockan skrev:Du verkar inte förstå innebörden av offtopic, vi samtalade om varför det inte gick att få fram ditt ram nummer från polisen.

Och att ringa polisen är absolut lättast. Tar 5 minuter max.
Som sagt var...du är välkommen hit för att kolla ramnummer osv själv samt att den inte är stulen eller "snodd" som du själv skrev.
Anledningen att jag startade tråden är just för att jag jobbat med mopeder tidigare och vet att man genom tx ramnummer kan ta reda på årsmodeller på dom flesta mopeder som tillverkats,dock är det lite olika från moped till moped och just denna modell vet jag inte hur man går tillväga med det på.
Sitta bakom en datorskärm och skriva är en sak och då vet du nog också att verkligheten är en helt annan så som sagt,du är välkommen!
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

SF2 visar inte versionen med ramnr.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

Sockan skrev:SF2 visar inte versionen med ramnr.
Okej äntligen ett ganska vettigt svar från dig.
Och med "versionen" så menar du att ramnumret inte visar vilken årsmodell det är?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Precis.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Vivven
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 augusti 2008, 10:16
Ort: Knivsta

Inlägg av Vivven »

JAG KOM PÅ NU! titta på kåpor cylinder etc det brukar stå: (02) typ så i någon cirkel på olika saker! :D
MAN MADE HELL
Användarens profilbild
stunt_pojken^^
King of the street
Inlägg: 2749
Blev medlem: 10 november 2008, 21:35
Ort: laholm
Kontakt:

Inlägg av stunt_pojken^^ »

Sockan: En 30-moppe är inte registrerad någonstanns (förutom hos tillverkaren)

alltså kan inte polisen eller försökringsbolaget kolla upp det!

rätt mig gärna om jag har fel!
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Jo, annars hade alla kunnat sno 30 moppar ;) De kan få ut typintyget typ.

Men sen hur lätt och hur lång väntetid att få svar vet jag inte på just 30 moppar. :)
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
toxicstone
Kinaraket
Inlägg: 887
Blev medlem: 4 augusti 2010, 11:03
Ort: staffanstorp

Re: Årsmodell? Speedfight 2 30 moped.

Inlägg av toxicstone »

chrilla.1980 skrev:Som rubriken lyder så har jag införskaffat mig en speedfight 2 30 moped
och har ingen aning om den exakta årsmodellen på den,dock påstod förra ägaren att det var en 04-06:a vilket kanske stämmer.(eller ej)
Vad jag undrar är om det finns något sätt att ta reda på exakt årsmodell på den på något sätt tx genom utförande/utseende eller ramnummer osv.
Jobbat med mopeder i över 20 år och har vid några tillfällen lyckats reda ut sånt här på egen hand men jag känner att det finns på tok för mycket olika modeller av speedfightern så finns det någon "expert" inom den "sjangern" och som kan ge mig lite VETTIGA tips så vore det mycket tacksamt.
(vet att Hasse666 är en av "experterna" på speedfight och det var han som bad mig starta en tråd om detta så stor kredit går till honom för det)

Den enda infon jag vet just nu är att det är trumbroms bak/skivbroms fram och gissar då på att det är en av dom "äldre" modellerna.
Men som sagt,det jag är ute efter är att kunna får reda på EXAKT årsmodell på mopeden.
fråga på en verkstad?
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
DanielSahlin
Avstängd
Inlägg: 361
Blev medlem: 23 maj 2010, 14:25

Inlägg av DanielSahlin »

varför fråga en verkstad toxicstone
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Honda har ett datorsystem med reservdelar där man kan mata in t.ex. ramnummer på hojen för att få fram de sprängskisser som har rätt delar för just den hojen - och då får man även se en bokstavskod som säger vilken årsmodell det gäller. Funkar för de flesta Hondamodeller från de senaste 20 åren.
Var i alla fall så för ett par år sedan, kan ha blivit ändrat sedan dess.

Inte omöjligt att Peugeotåterförsäljare har ett liknande system som kan visa tillverkningsår på deras moppar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
chrilla.1980
Elmoped
Inlägg: 47
Blev medlem: 28 oktober 2010, 12:58
Ort: Viken

Inlägg av chrilla.1980 »

Erik_ skrev:Honda har ett datorsystem med reservdelar där man kan mata in t.ex. ramnummer på hojen för att få fram de sprängskisser som har rätt delar för just den hojen - och då får man även se en bokstavskod som säger vilken årsmodell det gäller. Funkar för de flesta Hondamodeller från de senaste 20 åren.
Var i alla fall så för ett par år sedan, kan ha blivit ändrat sedan dess.

Inte omöjligt att Peugeotåterförsäljare har ett liknande system som kan visa tillverkningsår på deras moppar.
Japp det du skriver stämmer utmärkt Erik.
Har varit förbi polisen idag och kollat upp lite information så nu är man lite mer påläst gällande avläsning av ramnummer,utläsning av information osv.

Till "Sockan" kan jag bara säga att du hade helt fel angående att man inte skulle kunna läsa av årsmodell via ramnummer då det ska gå på precis ALLA mopeder bara dom har ett ramnummer tx!Dock är det lite olika sätt beroende på fabrikat.Du verkar för övrigt inte ha någon större koll på vad du ens skriver i forumet överhuvudtaget för övrigt för du hade inte ett rätt!Men jag ordnade även ett "intyg" mot uppvisande av kvittot jag hade samt att polisen tog kontakt med föregående ägare så du gärna får komma och titta på det "Sockan" så du ser att den inte är "Snodd" och jag hoppas att du har lärt dig av detta att man aldrig ska dra några förhastade slutsatser om något/någon eller skriva kommentarer bara för att.....annars lär du dig nog det tills du nått min ålder om du kommer så långt påväg.

Hade gott alla som skrev för att hjälpa till.
Någon moderator får gärna låsa denna tråd för allt är nu uppklarat och jag anser att det inte behöver skrivas några mer "omogna" kommentarer i tråden av människor som inte går in och läser/skriver för att försöka hjälpa till utan bara drar förhastade slutsatser tx!
Låst