Gilera stalker går konstigt

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
jojjztah
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 28 juli 2010, 00:16

Gilera stalker går konstigt

Inlägg av jojjztah »

For iväg 5 dagar och lät moppen stå ute, det regnade och blåste och blev kanske som kallast 5+. Sen när jag kom hem och skulle köra så blöa de i början när jag gasade för mycket så jag är tvungen att gasa väldigt väldigt lite och vänta på att den ska komma upp i varv. när den kommer upp i varv så går den inte lika fort som den brukar och är väldigt slö.
har inte en blekaste aning om varför den går som den gör... :(
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

jag fattade inte riktigt
Men det är inte omöjligt att vatten kan ha kommit in i loppet....
Årets Styrelsemedlem 2013
jojjztah
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 28 juli 2010, 00:16

Inlägg av jojjztah »

DEA!! skrev:jag fattade inte riktigt
Men det är inte omöjligt att vatten kan ha kommit in i loppet....
Förstår inte hur den ska kommit in vatten i loppet eftersom att jag har en kåpa över hela cylindern kollade även luftburken, filtret var tort
Användarens profilbild
ErikssonM
Elmoped
Inlägg: 69
Blev medlem: 23 augusti 2009, 21:24
Ort: Lysekil

Inlägg av ErikssonM »

Hade samma problem med min yamaha dt förra sommarn när de spöregna , Fick dra igång moppen efter bil för att förånga vattnet( kan ju dock bli svårt för dig haha) Antar att du har scooter :)
jojjztah
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 28 juli 2010, 00:16

Inlägg av jojjztah »

ErikssonM skrev:Hade samma problem med min yamaha dt förra sommarn när de spöregna , Fick dra igång moppen efter bil för att förånga vattnet( kan ju dock bli svårt för dig haha) Antar att du har scooter :)
Den går igång. det är inte de som är felet. Men om det nu är vatten i loppen bör det vara borta för länge sen. har varit ute och kört i kanske 10min men den går fortfarande likadant.
Användarens profilbild
ErikssonM
Elmoped
Inlägg: 69
Blev medlem: 23 augusti 2009, 21:24
Ort: Lysekil

Inlägg av ErikssonM »

okej för ja fick kicka i minst 25-30 minuter sen försöka rulla igång den . efter det drog vi mopeden efter bilen i 5-10 minuter :)
jojjztah
Elmoped
Inlägg: 48
Blev medlem: 28 juli 2010, 00:16

Inlägg av jojjztah »

ErikssonM skrev:okej för ja fick kicka i minst 25-30 minuter sen försöka rulla igång den . efter det drog vi mopeden efter bilen i 5-10 minuter :)
men min moppe går igång på första kicken och jag kan köra i 10-20 minuter utan att det blir någon skillnad..
Låst