HJÄLP! Yamaha dt50r -98 (kylning)

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
jonte16
Varnad
Inlägg: 50
Blev medlem: 11 mars 2010, 15:12

HJÄLP! Yamaha dt50r -98 (kylning)

Inlägg av jonte16 »

Hej som rubriken säger. så behöver jag hjälp med min dt50r -98
Ja vet inte hur ja ska koppla in vattenkylningen!! det är 2 stora slangar, sen en till halv tjock, och på den sitter det ett faste för en till slang med 2 ändar då som ja inte har en aning vad det är. kan någon vara så snäll att beskriva eller skicka bild på hur det ska sitta!? hjälp uppskattas stort!.

Edit: Bild

Bild

Bild[/img]
Senast redigerad av jonte16 den 1 augusti 2010, 23:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
puttrish
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 553
Blev medlem: 21 maj 2009, 15:53
Ort: Göteborg

Inlägg av puttrish »

ge oss en bild så blir det mycket lättare att förstå...
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 29 juli 2010, 13:48

Inlägg av Karlberg1011 »

Den som går uppe ifrån locket är bara en som ska hänga ner till backen, tjockaste uppe på toppen, den halv tjocka ska också va uppe på toppen, och dom två som är ganska lika där de är två ingångar.
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
Användarens profilbild
jonte16
Varnad
Inlägg: 50
Blev medlem: 11 mars 2010, 15:12

Inlägg av jonte16 »

Karlberg, så du menar att den slangen med 2 ändar som bara hänger ska kopplas in där vid förgasaren och inte göra någon nytta alls? jag tror att dom 2 nipplarna är till för att förvärma vattnet eller något dyligt, så det måste kopplas på något annat sätt, om du inte är helt säker?
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

jonte16 skrev:Karlberg, så du menar att den slangen med 2 ändar som bara hänger ska kopplas in där vid förgasaren och inte göra någon nytta alls? jag tror att dom 2 nipplarna är till för att förvärma vattnet eller något dyligt, så det måste kopplas på något annat sätt, om du inte är helt säker?
jag antar att dom 2 lösa små slangarna skall till insuget för att värma upp det , men den är bara att koppla bort för dom gör mer dåligt än nytta
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

dom 2 slangarna som hänger ner som skall till insuget är till för att värma upp insuget för när det är kallt på vinter så kan det bli en is propp i insuget så det blir helt tätt :/


Offtopic: fan va fin lagning på den läckande topplockspackning ;)
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

den tjocka ska till toppen, dom två smalare till insuget, sen den mellantjocka till toppen också(den som är fast i den tjockaste slangen) så ska de vara kopplat :)
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
rickee7
Elmoped
Inlägg: 114
Blev medlem: 7 juni 2009, 12:55

Inlägg av rickee7 »

förlåt för offtopic och eftersom du har fått svaren så, vafan är det som ligger på utsidan av cylinder? ser ut som lim från en limpistol eller nått liknande?
Förvänta dej inte att jag kommer skriva rätt eller läsligt!
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 29 juli 2010, 13:48

Inlägg av Karlberg1011 »

rickee7 skrev:förlåt för offtopic och eftersom du har fått svaren så, vafan är det som ligger på utsidan av cylinder? ser ut som lim från en limpistol eller nått liknande?
Ganska säker att det är silikon, han här väll lagat packningen till toppen eller så har han ingen :P Det går att göra så fast Packnings lim är däremot bättre
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres
Inlägg: 1356
Blev medlem: 30 september 2007, 18:13
Ort: Älmhult

Inlägg av TK_DRAC »

har du limmat ihop topplocket på cylindern?:O
Användarens profilbild
Karlberg1011
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 29 juli 2010, 13:48

Inlägg av Karlberg1011 »

TK_DRAC skrev:har du limmat ihop topplocket på cylindern?:O
De är silikon
Bild

Riktiga män borstar tänderna med avfettning!
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

blackmasai skrev:den tjocka ska till toppen, dom två smalare till insuget, sen den mellantjocka till toppen också(den som är fast i den tjockaste slangen) så ska de vara kopplat :)

btw skall den halv tjocka på insuget och den smala på insuget och den andra änden på topplocket.
Användarens profilbild
jonte16
Varnad
Inlägg: 50
Blev medlem: 11 mars 2010, 15:12

Inlägg av jonte16 »

tack för all hjälp, Ja det är silikon:)
Låst