SNÖ

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Gillar du vintern?

Ja och jag ska låta er andra tycka synd om er själva i fred!
63
48%
Nej och jag ska dela mitt hat för vintern tillsammans med mina likar i den här tråden!
68
52%
 
Antal röster: 131

Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

har snöat hela helgen här i princip. fastän det är plusgrader så har det lagt sig ca 1dm med snö. (utöver dem ca 3dm som finns kvar)
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

kallepalle skrev:har snöat hela helgen här i princip. fastän det är plusgrader så har det lagt sig ca 1dm med snö. (utöver dem ca 3dm som finns kvar)
kör du skoter än ?:P
Nyxorzz
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Riejumrx skrev:
kallepalle skrev:har snöat hela helgen här i princip. fastän det är plusgrader så har det lagt sig ca 1dm med snö. (utöver dem ca 3dm som finns kvar)
kör du skoter än ?:P
när jag skrev det inlägget gjorde jag min sista skotertur för säsongen. tror jag iallafall. kanske blir nån resa till fjällen, men det tror jag inte.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Nu kommer skiten tillbaka igen!!! :evil: :evil: tog moppen till skolan i morse, var inte så farligt men när jag skulle hem var hela stan täckt av 5cm slask, inte kul om man kör scooter direkt :( hoppas det smälter bort nån dag så man får tid att tvätta moppen och ställa undan den :cry:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
zebban111
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 augusti 2010, 17:49
Ort: Linköping

Inlägg av zebban111 »

tvätta moppen är överskattat :lol: ju mer skit desto manligare 8) haha
Användarens profilbild
Masarus
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 18 augusti 2010, 18:50

Inlägg av Masarus »

faan va jag hatar lappmögel allt är vitt nuuu...........
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Masarus skrev:faan va jag hatar lappmögel allt är vitt nuuu...........
Jag hatar det satans vita helvetet, kan inte fan komma och hämta det till kylmedel i helvetet?
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Äh fan vad snackar ni för skit ni som är neggo! :D

Snön är det absolut BÄSTA som finns!

1. Man kan mecka med saker man inte hra tid till på sommaren..

2. Man köper en vinterbil och har riktigt jävla kul på vintern! Snöscooter är det fan inget fel på, ligga och trycka i 200 i ny pudersnö, det är grejjer det. ;)

3. Gillar ni att åka skidor? jag LÄNGTAR till snön på sommaren, jag tycker det är äckligt varmt då. 15 grader räcker för mig. Jag älskar verkligen när kylan biter i ansiktet, då det är -20 och man svischar fram i stuntbacken på snowblades.. ;) Eller åker och stuntar i baken som te.x nosestand och sånna saker. ;) Sen är det ju absolut inget fel att åka pulka efter bil eller snöscooter! :twisted:

Något som dock ÄR guds förbannelse, det ÄR slask! slask och regn, finns fan inget tråkigare! Måste ju även säga att vinter är lite kärlekstid.. :D Vad är inte mer romantiskt än att sitta inne en snöig dag med värmen högt pådragen och glo på en rulle i rött sken? (överdrivet, yes.)


Nej förfan, HISSA SNÖN!! DISSA VÄRMEN!!
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
fredde802
Svårstartad skrothög
Inlägg: 306
Blev medlem: 1 februari 2010, 18:34
Ort: boden

Inlägg av fredde802 »

fax110 skrev:snöskoter måste vara guds mening med livet skämtar inte finns inget roliage än att köra skoter !!!!! :) ÄLSKA SNÖN
håller me!!! skoter e fan det roligaste som finns <3 :)
Användarens profilbild
leovince
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 29 augusti 2009, 11:27
Ort: vånga
Kontakt:

Inlägg av leovince »

ja vi runt enköpings trakten klagar iaf inte :D har ställt in hypern nu men lagade scotern och åkte uta bara f*n igår :twisted: som sagt bort med slask in med snö 8)
fjärdhundra va faan!!!!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Sockan skrev:Äh fan vad snackar ni för skit ni som är neggo! :D

Snön är det absolut BÄSTA som finns!

1. Man kan mecka med saker man inte hra tid till på sommaren..

2. Man köper en vinterbil och har riktigt jävla kul på vintern! Snöscooter är det fan inget fel på, ligga och trycka i 200 i ny pudersnö, det är grejjer det. ;)

3. Gillar ni att åka skidor? jag LÄNGTAR till snön på sommaren, jag tycker det är äckligt varmt då. 15 grader räcker för mig. Jag älskar verkligen när kylan biter i ansiktet, då det är -20 och man svischar fram i stuntbacken på snowblades.. ;) Eller åker och stuntar i baken som te.x nosestand och sånna saker. ;) Sen är det ju absolut inget fel att åka pulka efter bil eller snöscooter! :twisted:

Något som dock ÄR guds förbannelse, det ÄR slask! slask och regn, finns fan inget tråkigare! Måste ju även säga att vinter är lite kärlekstid.. :D Vad är inte mer romantiskt än att sitta inne en snöig dag med värmen högt pådragen och glo på en rulle i rött sken? (överdrivet, yes.)


Nej förfan, HISSA SNÖN!! DISSA VÄRMEN!!
Vi neggo?
Vi snöhatare har förstått livets mening.

dem som älskar snön måste ha förfrysit hjärnan!
Forumets nippertippa! Puss på er!
eliasl93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 12 januari 2009, 20:08
Ort: nyköping

Inlägg av eliasl93 »

Skåningens-handelsbod skrev:
Sockan skrev:Äh fan vad snackar ni för skit ni som är neggo! :D

Snön är det absolut BÄSTA som finns!

1. Man kan mecka med saker man inte hra tid till på sommaren..

2. Man köper en vinterbil och har riktigt jävla kul på vintern! Snöscooter är det fan inget fel på, ligga och trycka i 200 i ny pudersnö, det är grejjer det. ;)

3. Gillar ni att åka skidor? jag LÄNGTAR till snön på sommaren, jag tycker det är äckligt varmt då. 15 grader räcker för mig. Jag älskar verkligen när kylan biter i ansiktet, då det är -20 och man svischar fram i stuntbacken på snowblades.. ;) Eller åker och stuntar i baken som te.x nosestand och sånna saker. ;) Sen är det ju absolut inget fel att åka pulka efter bil eller snöscooter! :twisted:

Något som dock ÄR guds förbannelse, det ÄR slask! slask och regn, finns fan inget tråkigare! Måste ju även säga att vinter är lite kärlekstid.. :D Vad är inte mer romantiskt än att sitta inne en snöig dag med värmen högt pådragen och glo på en rulle i rött sken? (överdrivet, yes.)


Nej förfan, HISSA SNÖN!! DISSA VÄRMEN!!
Vi neggo?
Vi snöhatare har förstått livets mening.

dem som älskar snön måste ha förfrysit hjärnan!
de som hatar snön måste ha fått värmeslag som liten o har psykiska problem pga de 8) hehe ne men vrf hata snön? utan snö=inge skidåkning=dö trist :wink:
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

eliasl93 skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
Sockan skrev:Äh fan vad snackar ni för skit ni som är neggo! :D

Snön är det absolut BÄSTA som finns!

1. Man kan mecka med saker man inte hra tid till på sommaren..

2. Man köper en vinterbil och har riktigt jävla kul på vintern! Snöscooter är det fan inget fel på, ligga och trycka i 200 i ny pudersnö, det är grejjer det. ;)

3. Gillar ni att åka skidor? jag LÄNGTAR till snön på sommaren, jag tycker det är äckligt varmt då. 15 grader räcker för mig. Jag älskar verkligen när kylan biter i ansiktet, då det är -20 och man svischar fram i stuntbacken på snowblades.. ;) Eller åker och stuntar i baken som te.x nosestand och sånna saker. ;) Sen är det ju absolut inget fel att åka pulka efter bil eller snöscooter! :twisted:

Något som dock ÄR guds förbannelse, det ÄR slask! slask och regn, finns fan inget tråkigare! Måste ju även säga att vinter är lite kärlekstid.. :D Vad är inte mer romantiskt än att sitta inne en snöig dag med värmen högt pådragen och glo på en rulle i rött sken? (överdrivet, yes.)


Nej förfan, HISSA SNÖN!! DISSA VÄRMEN!!
Vi neggo?
Vi snöhatare har förstått livets mening.

dem som älskar snön måste ha förfrysit hjärnan!
de som hatar snön måste ha fått värmeslag som liten o har psykiska problem pga de 8) hehe ne men vrf hata snön? utan snö=inge skidåkning=dö trist :wink:



jag älskar snö i vanliga fall men denna hösten fick jag just kortet så allt jag vill e sommar så man kan köra annars älskar jag skidor och snowboard :wink:
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Det enda positiva med vintern är snötäckta vägar som man kan ha roligt på, och skoter förstås :) Kylan är jag inget fan av alls, det är bara skit! Skidorna klarar jag mig utan också ;) Slask däremot är ett helvete!

Men bilåka på vintern, wiihoo! Va ut på lite ärenden idag och passade på att leka lite också, förbrukade väl runt en 15-20 liter på 5-7 mil. Säger väl kanske lite om hur roligt jag hade. Det är roligt att leka :) Fördelen mot för sommaren är att man slipper betala dyra pengar för däck för dom slits ju knappt så länge det är snö på vägarna.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

chifen skrev:Det enda positiva med vintern är snötäckta vägar som man kan ha roligt på, och skoter förstås :) Kylan är jag inget fan av alls, det är bara skit! Skidorna klarar jag mig utan också ;) Slask däremot är ett helvete!

Men bilåka på vintern, wiihoo! Va ut på lite ärenden idag och passade på att leka lite också, förbrukade väl runt en 15-20 liter på 5-7 mil. Säger väl kanske lite om hur roligt jag hade. Det är roligt att leka :) Fördelen mot för sommaren är att man slipper betala dyra pengar för däck för dom slits ju knappt så länge det är snö på vägarna.

verkar vara sjukt kul att köra bil på vintern eller på en sjö eller något

haha 15-20 liter då har du kört mycket du
Kommentera mina bilder:)
eliasl93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 12 januari 2009, 20:08
Ort: nyköping

Inlägg av eliasl93 »

chifen skrev:Det enda positiva med vintern är snötäckta vägar som man kan ha roligt på, och skoter förstås :) Kylan är jag inget fan av alls, det är bara skit! Skidorna klarar jag mig utan också ;) Slask däremot är ett helvete!

Men bilåka på vintern, wiihoo! Va ut på lite ärenden idag och passade på att leka lite också, förbrukade väl runt en 15-20 liter på 5-7 mil. Säger väl kanske lite om hur roligt jag hade. Det är roligt att leka :) Fördelen mot för sommaren är att man slipper betala dyra pengar för däck för dom slits ju knappt så länge det är snö på vägarna.
har ingen bil.... :cry:
Användarens profilbild
xcr9prodzx
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 13 november 2010, 21:09
Ort: SE

Inlägg av xcr9prodzx »

Älskar snö när man åker skidor! :D

Men nu har jag precis fått min aerox , och skulle tycka att det hade varit skönt med sommar igen... hehe
Aerox <3
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Hemsedal ffs!
Även hundfjället i sälen! :D
Någon mer som ska dit?
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Hade precis fixat dreven och den nya kedjan till Riejun idag. Tog ut den och körde med den för första gången på 2 månader, (jag kan säga att den var slö i början). Men när den började bli varm så åkte jag iväg på stora vägen där det inte var någon snö och is. Där gick det bra, men sen när jag svängde in på en mindre väg där det fanns snö och is så började jag drifta och sladda lite. Var hur kul som helst med streethjul och axet var grymt bra. Sen så skulle jag bromsa med bakbromsen en gång till men det hände inget så jag fick panik och drog i frambromsen istället... Och plötsligt befann jag och Riejun os glidande typ 7-8 meter på marken... Jag satt fortfarande i sadeln fast liggande så jag lyckades rädda moppen från att bli repad av isen... Men jag lyckades stuka foten i fallet så nu tycker jag ännu mer såhär om vintern: :evil:
och såhär om sommaren: :wink: :) :D :P

Bromsen hade typ lossat lite från sitt fäste för att jag jag inte spände hjulet efter kedjebytet på helt rätt sätt... :oops:
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Moppen har parkerats för säsongen och det vita skitet har lagt sig på gator och vägar. Nu blir det fram till våren bilen som gäller och visst kan det vara kul att slira runt med den med. En gammal Volvo 244- 88 bakhjulsdriven och då är det extra kul. Men annars är inte jag något fan av vintern, mycket goare på moppen när det är sommar, eller rättare sagt när det inte är snö på vägarna. Framför allt mycket billigare också. :D
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

har fått en gammal ciao av farfar som han inte använder pga att veven är helt slut så den funkar inte. blir att fiuxa den och köpa/bygga egna dubbdäck (seriösa) alltså inte vanliga utan med stora jävla skruvar på 1 cm så det går att ta sig fram ute!

blir att har riktigt skoj i vinter! :D

sen så är det ju så att mina päron bosatt sig i jävla sverige så det ska vara kalt som i alaska 350 dagar om året.

annars är sverige bäst ;)
Användarens profilbild
wcat
Svårstartad skrothög
Inlägg: 198
Blev medlem: 3 oktober 2010, 09:29

Inlägg av wcat »

Tuta skrev:
MinikeV skrev:Tror inte riktigt ni har fattat pointen med denhär tråden ;)

Min negativa tråd är förstörd :(
hahahahahhhahahahaahhahahhahahhahahahahahhahahahha :P
hur mycket en anka försöker så kan den aldrig bli en svan
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 522
Blev medlem: 6 juni 2009, 14:24
Ort: Övertorneå

Inlägg av jan-ee »

SNÖ är det bästa jag vet :D fixa vinterdäck till moppen så ser du hur kul det är ;) eller en skoter med k

här är vad jag gjort nu när snön kom ;)
http://www.youtube.com/watch?v=gztZEAttA90
(synd bara att kvallan suger -.- )
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

här ligger det förbannade vitmöglet i drivor.

Må djävulen ta fanskapet och ta det till kylmedel! :evil:
Forumets nippertippa! Puss på er!
Quackarn
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 7 november 2010, 21:40
Ort: umeÅ

Inlägg av Quackarn »

snö äger men vintern suger! :?
Rieju!!!!!!!!!!!!
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Inlägg: 2327
Blev medlem: 22 november 2010, 07:54
Ort: Torslanda
Kontakt:

Inlägg av Danne »

hatar vinter, det är bara kallt och eländigt...
räcker bara att man går ut några minuter så fryser man ballen av sig.
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Pontusandersson95 skrev:
chifen skrev:Det enda positiva med vintern är snötäckta vägar som man kan ha roligt på, och skoter förstås :) Kylan är jag inget fan av alls, det är bara skit! Skidorna klarar jag mig utan också ;) Slask däremot är ett helvete!

Men bilåka på vintern, wiihoo! Va ut på lite ärenden idag och passade på att leka lite också, förbrukade väl runt en 15-20 liter på 5-7 mil. Säger väl kanske lite om hur roligt jag hade. Det är roligt att leka :) Fördelen mot för sommaren är att man slipper betala dyra pengar för däck för dom slits ju knappt så länge det är snö på vägarna.

verkar vara sjukt kul att köra bil på vintern eller på en sjö eller något

haha 15-20 liter då har du kört mycket du
Haha ja det gäller att hålla på gasen ;)

Synd bara att det ska vara så kallt... Mycket kallare än normalt ju :/
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

I Januari ska jag köra moppen ut på havet då Isen är tjock som faun!!! Kommer vara riktigt grymt, men säkert svårstyrt också... :P
eliasl93
Svårstartad skrothög
Inlägg: 169
Blev medlem: 12 januari 2009, 20:08
Ort: nyköping

Inlägg av eliasl93 »

karlssonlysekil skrev:Hemsedal ffs!
Även hundfjället i sälen! :D
Någon mer som ska dit?
sälen 2 ggr :wink:
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

SickRazer skrev:I Januari ska jag köra moppen ut på havet då Isen är tjock som faun!!! Kommer vara riktigt grymt, men säkert svårstyrt också... :P
Jag drog ut på havet förra vintern med 250cc 60hk på bakhjulet det gick utav helvete
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

vid sommarsugan har vi en gokart utan däck. det är 1 dm spik fastsvetsat på fälgarna :D går som fan på isen :lol:
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Pontusandersson95 skrev:
SickRazer skrev:I Januari ska jag köra moppen ut på havet då Isen är tjock som faun!!! Kommer vara riktigt grymt, men säkert svårstyrt också... :P
Jag drog ut på havet förra vintern med 250cc 60hk på bakhjulet det gick utav helvete
Haha! Verkar inte så svårstyrt om du lyckades köra på bakhjulet med en 250cc! :wink:
Skriv svar