Ska köpa en 80cc hade jag tänkt mig vill ha en midrace cylinder. Vad ska man ha för nåt Hebo, malossi, polini elr top performance? har en barikit 74cc nu som jag har tröttnat på så vill ha mer drag i moppen.
TK_DRAC skrev:okejokej vilken tror du det e bäst drag i? Borde inte 80cc vara starkare än 70cc i samma klass?
Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.
SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper
TK_DRAC skrev:okejokej vilken tror du det e bäst drag i? Borde inte 80cc vara starkare än 70cc i samma klass?
Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.
SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper
Okejokej om vi säger så här då jag vill ha en vass cylinder som håller förvardagligtt bruk. Vilken skulle ni rekomendra då? Och jag ska byta vev.
Tror ni denna cylinder skulle vara ett bra alternativ?
TK_DRAC skrev:okejokej vilken tror du det e bäst drag i? Borde inte 80cc vara starkare än 70cc i samma klass?
Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.
SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper
Okejokej om vi säger så här då jag vill ha en vass cylinder som håller förvardagligtt bruk. Vilken skulle ni rekomendra då? Och jag ska byta vev.
Tror ni denna cylinder skulle vara ett bra alternativ?
Daanne skrev:
Nej det där med cylinder volymen stämmer inte. Om du kollar på senaste Stage6 R/T cylindern som är 70cc. Slog alla rekord med den cylindern och de tidigare rekorden var av TCR/2FAST 80cc som båda är jäkligt grymma.
SP cylindern är vassast original. Byter du till ett PR topplock så har du en Prorace cylinder = Hyper
Okejokej om vi säger så här då jag vill ha en vass cylinder som håller förvardagligtt bruk. Vilken skulle ni rekomendra då? Och jag ska byta vev.
Tror ni denna cylinder skulle vara ett bra alternativ?
Inte för dagligt bruk. Polini guss kan du kolla på, gjutjärns 80cc. Annars är handmade ett givet val för dagligt bruk
Okejokej, men vill ha en aluminium cylinder. Har idag en barikit 74cc men tycker den är rätt slö. Vilka e dem värsta cyllarna som man kan ha för dagligtbruk?
Hej ja undrar vilken cylinder som skulle passa bäst men ett TK rör och som jag inte behöver byta vev till. Och vilken förgasare jag ska ha. Ni kan också skriva om det är något mer jag måste byta?
Pizza knådare skrev:Hej ja undrar vilken cylinder som skulle passa bäst men ett TK rör och som jag inte behöver byta vev till. Och vilken förgasare jag ska ha. Ni kan också skriva om det är något mer jag måste byta?
det är en yamaha dt 04 AM6 motor.
fattade alla?
Barikit 74cc eller arisal 70cc. 19-21mm förgasare, insug, membran, hårdare kopplingsfjädrar och ett sportluftfilter om man vill men funkar oxå med orginalboxen. Kom ihåg att byta nållager..
Tja, jag tänkte på det när man kör sprint och sånt så hade det varit bäst med högvarvig setup lr låg varvig ? för lågvarvig så får man ju bra botten vrid vilket är bra i startena tex..
men med högvarvig cylinder så kan man nå högre Hk.. det enda jag tänker att kan vara problem är i startena, men man kan ju varva i början på startena..
KarlssoN^ skrev:Tja, jag tänkte på det när man kör sprint och sånt så hade det varit bäst med högvarvig setup lr låg varvig ? för lågvarvig så får man ju bra botten vrid vilket är bra i startena tex..
men med högvarvig cylinder så kan man nå högre Hk.. det enda jag tänker att kan vara problem är i startena, men man kan ju varva i början på startena..
Finns ju malossi "lågvarvig" pro race hög varvig och båda klara sig ju på banan
hej en snabb fråga bara vilken av polini guss eller Hebo tomahawk går bäst? har en Derbi Senda drd 03 med mhr supermoto röret och vad för fargasare borde jag använda till de?
Osten R skrev:hej en snabb fråga bara vilken av polini guss eller Hebo tomahawk går bäst? har en Derbi Senda drd 03 med mhr supermoto röret och vad för fargasare borde jag använda till de?
tomahawk. gussen är lågvarvig sport cylinder.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
Provar igen då eftersom jag inte fick något svar sist.
Tänkte höra om någon vet något om denna cylinder, det är en stylepro 70cc med separat förbränningsrum, någon som provat den eller vet något och måste man byta vev om man köper den? Den är till nya Derbi motorn.
chifen skrev:inte gasres 1,2,3.. men satsa på typ handmade eller kanske rentav polini guss? och leovince v6 som är lågvarvigt och bra
men det är en sak ja aldrig har fattat... hur i helvete kan en lågvarvig setup axa bättre??? -som alla säger-
Asså jag tror dom flesta menar att efekten kommer snabbare och då tror dom att den axxar bättre, men med högvarvriga cyllar o rör får du ju leka lite med koppling och gasen så den drar undan. men tror inte lågvarviga behöver axxa bättre
dom håller hög kvalitet och ger bra effekt. ska du ha den som brukscylinder? isf till vilken övrig setup? jag skulle rekomendera dig 74cc cylindern, då den är en riktigt fin brukscylinder.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller