Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Då skulle jag föreslå att investera i en motorvärmare.Tomaz skrev:Den köpte jag för samma sak, ta mig fram och tillbaks.volvo_adde skrev:Då undrar jag varför sålde du då din andra om du bara skulle åka å ta dig till skolan me den?Tomaz skrev:Då var det nästan helt klart nu, blir en Volvo 240 GL att bygga om till A-traktor, vet ni nån som har en billig sån till salu så PMa!
Bygger den bara för att ha något och ta mig till skolan med, buss är dyrare än bensinen, hehe.
Och så är det ju självklart mycket bekvämare med A-traktor.
Nu lär de ju ta ett tag å fixa en egen å hålla på lixom.
Sen krångla den väldigt mycket och startade inte på morgonen när man skulle iväg...
Till slut vägra den starta och jag hade ingen lust och meka ute i -15 grader så därför sålde jag den.
Ge dig inte på det ..proler skrev:hallå!
har en fråga om man kan göra något för att trimma upp en diesel 1,9a utan att köpa något (bonatrim) och rent för mycket jobb för nu har jag ändå motorn ner plockad..
modell: peugeot 404 från 69e 1,9 diesel motor
Hur vet du att han inte har hjälp av någon som kan det tex?MarcusAndersson skrev:Ge dig inte på det ..proler skrev:hallå!
har en fråga om man kan göra något för att trimma upp en diesel 1,9a utan att köpa något (bonatrim) och rent för mycket jobb för nu har jag ändå motorn ner plockad..
modell: peugeot 404 från 69e 1,9 diesel motor
Du klarar inte ens att sätta ihop en minarelli motor hurfan ska du då klara ex plana toppen ?
Sätt turboagg på den istället. Plana toppen på en diesel gör inte ett piss.-TeddaN- skrev:Hur vet du att han inte har hjälp av någon som kan det tex?MarcusAndersson skrev:Ge dig inte på det ..proler skrev:hallå!
har en fråga om man kan göra något för att trimma upp en diesel 1,9a utan att köpa något (bonatrim) och rent för mycket jobb för nu har jag ändå motorn ner plockad..
modell: peugeot 404 från 69e 1,9 diesel motor
Du klarar inte ens att sätta ihop en minarelli motor hurfan ska du då klara ex plana toppen ?
sluta nuproler skrev:haha.. marcus jag klara ju inte av de nä (ha-ha) dock använde jag mjölk paket till packning.. men vafan skulle ju ändå sälja den:P
jag SKÄR iaf inte alla mina moppeder & A-TRAKTOR:n haha
plana toppen på en diesel? :OMarcusAndersson skrev:Ge dig inte på det ..proler skrev:hallå!
har en fråga om man kan göra något för att trimma upp en diesel 1,9a utan att köpa något (bonatrim) och rent för mycket jobb för nu har jag ändå motorn ner plockad..
modell: peugeot 404 från 69e 1,9 diesel motor
Du klarar inte ens att sätta ihop en minarelli motor hurfan ska du då klara ex plana toppen ?
om den är besiktigad utan någon anmärkning så är den ju laglig..Tomaz skrev:Tjena!!
Tänkte kolla om någon har koll på om det är ok att bygga okapad traktor nu eller om man måste bygga kapade nu mera?
Bör väll inte vara något problem med besiktningen om man kapar som denna:
http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_740 ... ?ca=13&w=3
Alltså flaket under tak...
Det var la troligen ombesiktningTK_DRAC skrev:om den är besiktigad utan någon anmärkning så är den ju laglig..Tomaz skrev:Tjena!!
Tänkte kolla om någon har koll på om det är ok att bygga okapad traktor nu eller om man måste bygga kapade nu mera?
Bör väll inte vara något problem med besiktningen om man kapar som denna:
http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_740 ... ?ca=13&w=3
Alltså flaket under tak...
det "negativa" med att ha en kapad är väll att det inte är lika snyggt o tufft som en okapad och att polisen ser att det är en a-traktor snabbt till skillnad mot en okapad som ser ut som en bil ungefär , det posetiva är att de är billigare med en kapad.derbirace skrev:nu har tiden kommit till a-traktor känns det som, har tänkt rätt länge på att in skaffa mig en a-traktor. men jag är helt blank i ämnet jag vet ingen ting om a-traktor alls, så behöver lite hjälp av er här på forumet.
först och främst så vill jag inte ha en duett, en kapad eller en rostig skithög.
så till lite av mina frågor.
vad är det negativa och positiva med att inte ha en kapad a-traktor.
vad räknas som bra ljud i en a-traktor?, han ingen aning om det häller, och ljudet ska vara ordenligt. dock inte intresserad av att man endast ska kunna höra basen, de ska vara kvalité på ljudet.
hur ligger det till med spärrar, jag vill inte fisa runt i 30, men jag vill ha nån varvtals begränsare som gör att moppen går 30 igen. antar att det kommer bli för svårt att fixa själv, så det blir att köpa en som redan är trimmad och har en så kallad varvtals begränsare. eller?
och till slut, var ska jag tänka på när jag köper en a-traktor? något man borde checka som är viktigt, som en noob som jag inte tänker på.
här är en länk på en läcker a-traktor som jag har kollat på.
http://www.blocket.se/vasternorrland/BM ... =23_14&w=3
( är en BMW 520i e34 - okapad-A-traktor )
max 1250x1250mm alltså 125m2antis skrev:Jag ska kanske köpa ett 740 projekt. Den är kapad o klar men det fattas dubbla lådor. Det är dock inget problem. Dock undrar jag, vad kostar det ca att besikta en a-traktor ? vad kostar det i skatt och försäkring ca för en 740 -87 ?
Sen kan det vara bra att mäta så alla mått stämmer. Hur stor får hytten vara ? Och hur stor får flaket vara ?
mvh
närmaste mekonomen,biltema, volvo verkstad/åf osvFläcken skrev:Var får jag tag på genomslagsgummi till en duett? Tacksam för svar.
lillmkw <3Weckis skrev: lillnick3 e en gryming på bakhjulet, har aldrig slitit ut ett framdäck