mummel skrev:
men herregud det tar 5 min att byta bakdrev, bara o testa så vet du precis
har gjort det ett X-Antal gånger idag .. har mixrat med alla drev jag har 11,12,13,14 & 53 samt 70 .. Axxade väldigt bra med 11/70 Får jag säga, men toppen var runt 40-45 och då jävlar var det inga småvarv på motorn heller ..
inte mycket skillnad på 13/70 från 12/70 , max 1-3 km/h skillnad. den är fortfarande drevad för axx med 70 bak!
ska du köra original med plugg och allt så kör med lätt drevning annars blir moppen seg som ett as!
drar dfu pluggen eller får för dig att skaffa trimmrör så dreva ner till 12/53 så ska du få se på drag men i dagsläget blir den för seg med 12/53, för tung drevning för mopeden att driva runt.
Mjoo, kör på Original drevningen nu 12/70 Och den orkar mycket, dock varvar den som fan om man kör över 40 km/h på 6'an .. Men det får man leva med, synd bara att de drar möe bensin då men ..
har inte hunnit testa den än då det är snö och jag har slicks på den, men vad tror ni om drevningen skulle den vara bra elr ska man byta ner elr upp i fram drev? Vill ha bra axx men ändå inte en dålig topp
Riiikard skrev:
har gjort det ett X-Antal gånger idag .. har mixrat med alla drev jag har 11,12,13,14 & 53 samt 70 .. Axxade väldigt bra med 11/70 Får jag säga, men toppen var runt 40-45 och då jävlar var det inga småvarv på motorn heller ..
inte mycket skillnad på 13/70 från 12/70 , max 1-3 km/h skillnad. den är fortfarande drevad för axx med 70 bak!
ska du köra original med plugg och allt så kör med lätt drevning annars blir moppen seg som ett as!
drar dfu pluggen eller får för dig att skaffa trimmrör så dreva ner till 12/53 så ska du få se på drag men i dagsläget blir den för seg med 12/53, för tung drevning för mopeden att driva runt.
Mjoo, kör på Original drevningen nu 12/70 Och den orkar mycket, dock varvar den som fan om man kör över 40 km/h på 6'an .. Men det får man leva med, synd bara att de drar möe bensin då men ..
dreva ner till 65 bak då!
men inte lägre för då tappar den mycket kraft
Moppe : Rieju Drac -99 , AM6 motor
Setup : Dragen plugg, Hemmagjort Sportluftfilter
Nuvarande drev : 10/56
Frågan : Nu ska jag ställa in moppen och undrar om detta är ett bra drevningskit till min moppe. http://www.twostroke.se/product.asp?product=9072 Kommer den gå snabbare och bättre? Jag vill ju inte förlora hur mkt acc som helst men vill ändå ha en hyfsad toppfart.
Kire skrev:Moppe : Rieju Drac -99 , AM6 motor
Setup : Dragen plugg, Hemmagjort Sportluftfilter
Nuvarande drev : 10/56
Frågan : Nu ska jag ställa in moppen och undrar om detta är ett bra drevningskit till min moppe. http://www.twostroke.se/product.asp?product=9072 Kommer den gå snabbare och bättre? Jag vill ju inte förlora hur mkt acc som helst men vill ändå ha en hyfsad toppfart.
jadu den kommer nog bli väldigt seg skulle jag tro, skulle förmodligen knappt varva ur ordentligt..
Kire skrev:Moppe : Rieju Drac -99 , AM6 motor
Setup : Dragen plugg, Hemmagjort Sportluftfilter
Nuvarande drev : 10/56
Frågan : Nu ska jag ställa in moppen och undrar om detta är ett bra drevningskit till min moppe. http://www.twostroke.se/product.asp?product=9072 Kommer den gå snabbare och bättre? Jag vill ju inte förlora hur mkt acc som helst men vill ändå ha en hyfsad toppfart.
jadu den kommer nog bli väldigt seg skulle jag tro, skulle förmodligen knappt varva ur ordentligt..
endast 6 och kanske 5an som kommer bli lite sega men skön drevning om man ska fara långt!
vill du ha kvar axxet och ha en fin topp tycker jag 11/48 (en polare har de) ligger kring 75-+
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Nu när jag ändå är igång och skriver så passar jag på att fråga om en grej.
Är det enklare att ställa in förgasaren nu till våren med rätt drevning? För jag har en Dellorto SHA 14-12, 12mm, 5mm munstyckegänga. Jag har liksom testat från 70 te 92 men inget passade original är 65. Har ju även sportluftfilter. Den har gått bäst med 63 i som det satt nu från början. :S
Och som sagt finns det fler pluggar jag måste dra?
Tjenare, har 48 kuggar bak och 11 fram just nu men hade tänkt att höja mig till cirka 53 bak, kommer jag att behöva förlänga min kedja/ köpa ny för detta? eller räcker det med att jag flyttar in bakdäcket så mycket som möjligt?, samt kommer det ge någon större förändring i med den drevningen?
byt till ett 10kugg fram istället. då kan det räcka med att bara spänna kedjan alt kapa bort 2 länkar. om du byter som du hade tänkt så krävs ny kedja.
rekomenderas dock att hela drivpaketet byts. dvs båda dreven + kedjan.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
Kör en furia med sk "pizzadrev" har 12-68 nu. undrar nu en sak. om den orginal har 11 fram och 68 bak.. hur kommer de sig at de är så stor skillnad mellan vanliga och dessa "pizzamoppar"? vill ha en drevning som ger fin axx men framförallt bli av med pizzan
(00:45:54) Tiepkoffeh: min *fult ord* är 2x större en din thorsken
(00:46:27) Tiepkoffeh: MÄTA?!?!?
(00:46:45) Tiepkoffeh: Vi kan cama
(00:47:21) Tiepkoffeh: Vi öppnar videochat och mäter
(00:47:30) Tiepkoffeh: Vad heter du på skype?
Thorsken skrev:Kör en furia med sk "pizzadrev" har 12-68 nu. undrar nu en sak. om den orginal har 11 fram och 68 bak.. hur kommer de sig at de är så stor skillnad mellan vanliga och dessa "pizzamoppar"? vill ha en drevning som ger fin axx men framförallt bli av med pizzan
är den urpuggad eller org?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"