Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
jorre759
Elmoped
Inlägg: 148
Blev medlem: 14 augusti 2008, 11:28

Inlägg av jorre759 »

Roberto skrev:Okej men hur stor erfarenhet har ni av träning säger inte att jag har så pass men jag har tränat tennis i 6 år sparrats boxning i 1 år och tränat styrketräning i två år, :) så ni påstår att mitt schema inte skulle bygga muskler knappast.
Man måste få vila mellan dagarna.
Varierad träning hjälper mycket om du hålller dig i samma banor flera månader testa nya övningar.
Nu finns det många olika träningstyper med varirande vila,explosivitet, fysisk.
Jag anser att du väntar minst 3 dagar innan du kör samma muskelgrupp eftersom denna muskelgrupp måste villa och återhämta sig. Det finns ju i alla fall inte någon som tränar exemelvid bröst ena dagen något annat andra dagen sen bröst igen på mitt gym finns det allt från amatörer till proffs och det är ingen som tränar under vilkoren övan. Musklerna växer när du sover och villar.

No gain without pain"!
Syftar du på min text med ""ingen som tränar under villkoren övan"? Isåfall kan jag bara säga att jag har fått hjälpt med mitt schema av en som tävlar inom classic bodybuilding så han vet nog hur man tränar :wink:
-Vet du vad det är för likhet mellan ekorrar och blondiner?
-Nej?
-Båda gillar saftiga ollon.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

min morsa har varit bodybuilder och kommit 7a i sverige. även pappa har tränat bodybuilding men inte tävlat. För att bygga mest ska du inte bara köra tex armar 1 dag i veckan! Kör 2 gånger i veckan. Se till att sova mycket och äta rätt för att bygga så mycket som möjligt.. Konditionen är också viktig!
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
jorre759
Elmoped
Inlägg: 148
Blev medlem: 14 augusti 2008, 11:28

Inlägg av jorre759 »

bluerider94 skrev:min morsa har varit bodybuilder och kommit 7a i sverige. även pappa har tränat bodybuilding men inte tävlat. För att bygga mest ska du inte bara köra tex armar 1 dag i veckan! Kör 2 gånger i veckan. Se till att sova mycket och äta rätt för att bygga så mycket som möjligt.. Konditionen är också viktig!
Jaha vad kul men det är konstigt att dom inte lärt dig så mycket om byggning då :cry:
Här citerar jag ett inlägg av dig: "har du byggt upp dig och inte vill bli större kanske det hade räckt med 1 gång i veckan för att hålla det.. men för att bygga räcker det inte.. "
Menar du alltså att det inte räcker att träna en muskelgrupp en gång i veckan för att bygga muskler? Det är så jag tolkar det i alla fall och då tycker jag det är fruktansvärt konstigt att jag lyckats få såna kraftiga ökningar på bara ett år eftersom att jag bara tränar varje muskelgrupp 1 gång/veckan. Sen undrar jag också hur snubben som kör classic bodybuilding har lyckats bli så stor om det inte går att bygga på detta sätt?
-Vet du vad det är för likhet mellan ekorrar och blondiner?
-Nej?
-Båda gillar saftiga ollon.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

sjävlklart går det.. har man förutsättningar så.. men för någon som inte har det eller någon som vill bygga snabbare så är 2 gånger att rekomendera!
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
guth
Varnad
Inlägg: 778
Blev medlem: 27 maj 2009, 21:06

Inlägg av guth »

tjapp, nu börjar jag bli sugen på att börja gymma för att bli lite biffi :D ( eller iaf inte spe) spelar innebandy nu så har inte behövt muskler eller så. men om jag skulle gymma 2-3 gånger i veckan under sommarn ( då vi inte har innebandy) hur mycke skulle jag kunna gå upp? är ca. 1.88 och väger endast en bit över 60 :P 65 kanske, tror ni 75 är möjligt?

tips
Användarens profilbild
jorre759
Elmoped
Inlägg: 148
Blev medlem: 14 augusti 2008, 11:28

Inlägg av jorre759 »

bluerider94 skrev:sjävlklart går det.. har man förutsättningar så.. men för någon som inte har det eller någon som vill bygga snabbare så är 2 gånger att rekomendera!
Okej enligt vad, finns det vetenskapliga studier på detta? Vad exakt är det som ska förbättras om man tränar 2 ggr/veckan eftersom muskeln får kortare tid på sig att återhämta sig? Som jag skrev förut så tar det ca en vecka för nervsystemet att återhämta sig efter ett tungt styrkepass och om man inte vilar så länge så ökar som sagt risken för överträning och resultaten blir sämre.

TILL GUTH:
Under sommaren menar du 3-4 månader kanske? Det ändå som begränsar hur mycket du kan gå upp på den tiden är hur mycket energiöverskott du ligger på. Men om du som du skriver kanske vill gå upp 15 kg på denna period så blir det mesta rent fett eftersom det tar lång tid att bygga muskler. Personligen skulle jag satsa på att gå upp runt 5-6 kg vilket är lagom, du kommer inte se tjock ut någonstans då eftersom du är så smal nu :wink:
-Vet du vad det är för likhet mellan ekorrar och blondiner?
-Nej?
-Båda gillar saftiga ollon.
Användarens profilbild
PerSs0n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 398
Blev medlem: 17 augusti 2009, 16:38
Ort: Borensberg

Inlägg av PerSs0n »

Det här programmet tränar jag efter, fick de av han som har gymmet:


Dag 1, "tuff allround":
Uppvärmning jogga 10min
Cross 10min
lats 5x10
rodd 1 5x10
rodd 2 hantlar 5x10
fransk press 5x10
triceps 5x10
mage press 5x15
mage2 sida 5x15
rygg press 5x10
axel1-maskin 5x10
axel2-hantel 5x10
axel3-stång 5x10
cykel-varva ner 10min

Dag 2, "styrka":
Uppvärmning cykla 10min
roddmaskin 10min
benpress 5x15
ben baklår 5x10
ben framsida 5x10
vader 5x10
bänkpress 5x10
bröstmaskin 5x10
bröst-hantel 5x10
biceps-hantel 5x10
biceps-stång 5x10
mage press 5x15
löpband-varva ner 10min

Dag 3:
Vila!

(sen om igen)

vet inte om ni fattar allt men hoppas det :P


så vad tycker ni om de programmet ? :roll: :D verkar de bra ? något jag ska lägga till, något av det som är dåligt ? :D
Användarens profilbild
jorre759
Elmoped
Inlägg: 148
Blev medlem: 14 augusti 2008, 11:28

Inlägg av jorre759 »

Är du nybörjare? För det ser okej ut för en nybörjare men vilan är lite för kort ifall du tränar tungt (tar ut dig maximalt varje set), gör du det? kör du 5 set med 10 reps på varje övning?
-Vet du vad det är för likhet mellan ekorrar och blondiner?
-Nej?
-Båda gillar saftiga ollon.
Användarens profilbild
aeroxr08
Varnad
Inlägg: 802
Blev medlem: 29 april 2009, 12:01
Ort: ängelholm
Kontakt:

Inlägg av aeroxr08 »

jorre759 skrev:Är du nybörjare? För det ser okej ut för en nybörjare men vilan är lite för kort ifall du tränar tungt (tar ut dig maximalt varje set), gör du det? kör du 5 set med 10 reps på varje övning?
det bästa är väl att köra 3 rep?
aerox<3
festa<3
my kristiansson<3

ta gärna en titt i mitt galleri :D
och ni får gärna kommentera också vad ni tycker ;)
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

aeroxr08 skrev:
jorre759 skrev:Är du nybörjare? För det ser okej ut för en nybörjare men vilan är lite för kort ifall du tränar tungt (tar ut dig maximalt varje set), gör du det? kör du 5 set med 10 reps på varje övning?
det bästa är väl att köra 3 rep?
Ja, man ska t.ex. köra 12 x 3 på en övning.
Användarens profilbild
jorre759
Elmoped
Inlägg: 148
Blev medlem: 14 augusti 2008, 11:28

Inlägg av jorre759 »

Tomaz skrev:
aeroxr08 skrev:
jorre759 skrev:Är du nybörjare? För det ser okej ut för en nybörjare men vilan är lite för kort ifall du tränar tungt (tar ut dig maximalt varje set), gör du det? kör du 5 set med 10 reps på varje övning?
det bästa är väl att köra 3 rep?
Ja, man ska t.ex. köra 12 x 3 på en övning.
Nu måste ni väl mena 3 set? (t.ex. 10 rep är ett set)
Men ifall ni menar 12 set a 3 rep så är det bra för att bygga styrka men för att utföra detta är det bra att man gymmat ett tag så man lärt sig att utföra övningen korrekt vid tyngre vikter :wink:
-Vet du vad det är för likhet mellan ekorrar och blondiner?
-Nej?
-Båda gillar saftiga ollon.
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

jorre759 skrev:
Tomaz skrev:
aeroxr08 skrev: det bästa är väl att köra 3 rep?
Ja, man ska t.ex. köra 12 x 3 på en övning.
Nu måste ni väl mena 3 set? (t.ex. 10 rep är ett set)
Men ifall ni menar 12 set a 3 rep så är det bra för att bygga styrka men för att utföra detta är det bra att man gymmat ett tag så man lärt sig att utföra övningen korrekt vid tyngre vikter :wink:
Tar hantlar som exempel, du lyfter 12 gånger, vilar några sek och lyfter 12 gånger igen osv. tills du har kört övningen 3 gånger.
Användarens profilbild
PerSs0n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 398
Blev medlem: 17 augusti 2009, 16:38
Ort: Borensberg

Inlägg av PerSs0n »

hehe aa jag är typ nybörjare :)
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

varför köra 10x3? Jag kör så mkt jag bara orkar tills jag absolut inte orkar 1 till.. 3 gången på samma övning kanske jag bara orkar 7 eller något och kanske 10-12 första..

tex bänkpress....

Kör på 60 kg...
först 10 upp och ner
sen vila lite
sen 8 upp och ner
sen vila
sen 7 upp och ner..

Då har du ju tagit ut dig max 3 gånger medans om du kör 10 ggr första setet så kanske du egentligen orkar 15 men bara kör 10 för att du ska orka göra 10 repetitioner 3 setet också

Sen behöver du inte vila mer än 2 dagar från armar tex om du kör lungt och fint och inte rycker och fläcker!
bättre att köra lite mindre vikt än att fläcka upp vikterna och riskera att skada sig
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
sstenmark
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 29 maj 2009, 20:45
Ort: Kiruna

Inlägg av sstenmark »

Någon som vet ifall "Creatine" ger någon bra effekt, typ på en 16åring? (; Jag äter bra, tränar regelbundet och osv
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

sstenmark skrev:Någon som vet ifall "Creatine" ger någon bra effekt, typ på en 16åring? (; Jag äter bra, tränar regelbundet och osv
ja, det ger bra effekt på vissa. Vissa är tyvärr non-responders på Kreatin.
Billigt är de också:) (Y)
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

någon som vet bra träning för att få magrutor?
vet sittups. Men något annat?

Helst hemma träning för får inte gå på gym än
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
beno
Elmoped
Inlägg: 61
Blev medlem: 3 mars 2009, 19:01
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av beno »

jag tar 75 kg i bänk press o 20 kg i hantlar på en hand :D(Y) , jag har bra resultat på nautilus här i tranås :)
maxar två maskiner tog 116 kg på en utav maskinerna , man sitter o har en sak i bröstet o sen ska man dra två handtag mot sig (Y)
men jag väger som in i helvete 93 kg o är 182 cm
tränar varannan dag , musklarrna ska vila i minst 24 h :)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Zibb skrev:någon som vet bra träning för att få magrutor?
vet sittups. Men något annat?

Helst hemma träning för får inte gå på gym än
Lite underhudsfett? Går du in på bdb och suktar efter "fjortisrutorna" så är det bara lite udnerhudsfett som ligger bakom det, inga riktiga muskler.

Benlyft är en riktigt trevlig övning som stimulerar hela magen. Går lite tyngre än situps men tar också bättre. Du ska aldrig ta i med fötterna i marken/golvet utan alltid hålla dem en bit ovanför och hålla magen spänd. Om du kör säg 10reps så efter den tionde så håll fötterna (med raka ben) ca en dm över marken och håll så tills du absolut inte orkar längre.

Benlyft:
http://www.muscles.se/wp-content/upload ... enlyft.jpg

Snea situps är också bra för sidmuskulaturen i magen.

Fällkniven är också en bra övning som du kan göra hemma. Du ska inte där heller ta ned fötterna i marken och tänk på att hålla dig så rak som du bara kan.

Fällkniven:
http://www.muscles.se/wp-content/upload ... 1/v-up.jpg
beno skrev:jag tar 75 kg i bänk press o 20 kg i hantlar på en hand :D(Y) , jag har bra resultat på nautilus här i tranås :)
maxar två maskiner tog 116 kg på en utav maskinerna , man sitter o har en sak i bröstet o sen ska man dra två handtag mot sig (Y)
men jag väger som in i helvete 93 kg o är 182 cm
tränar varannan dag , musklarrna ska vila i minst 24 h :)
musklErna ;) Ska vila i minst 48 timmar, därför ska man dela upp träningen och köra olika muskelgrupper vid olika tillfällen.

Sittande rodd heter maskinen som du tog 116kg i btw :) Kör den med fria vikter istället, tar mycket bättre och du lär dig hålla din kropp stabil utan en massa stöd från maskinen. Du får ta lite lättare vikter men det tar bättre och man får mer resultat :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

chifen skrev:
Zibb skrev:någon som vet bra träning för att få magrutor?
vet sittups. Men något annat?

Helst hemma träning för får inte gå på gym än
Lite underhudsfett? Går du in på bdb och suktar efter "fjortisrutorna" så är det bara lite udnerhudsfett som ligger bakom det, inga riktiga muskler.

Benlyft är en riktigt trevlig övning som stimulerar hela magen. Går lite tyngre än situps men tar också bättre. Du ska aldrig ta i med fötterna i marken/golvet utan alltid hålla dem en bit ovanför och hålla magen spänd. Om du kör säg 10reps så efter den tionde så håll fötterna (med raka ben) ca en dm över marken och håll så tills du absolut inte orkar längre.

Benlyft:
http://www.muscles.se/wp-content/upload ... enlyft.jpg

Snea situps är också bra för sidmuskulaturen i magen.

Fällkniven är också en bra övning som du kan göra hemma. Du ska inte där heller ta ned fötterna i marken och tänk på att hålla dig så rak som du bara kan.

Fällkniven:
http://www.muscles.se/wp-content/upload ... 1/v-up.jpg
beno skrev:jag tar 75 kg i bänk press o 20 kg i hantlar på en hand :D(Y) , jag har bra resultat på nautilus här i tranås :)
maxar två maskiner tog 116 kg på en utav maskinerna , man sitter o har en sak i bröstet o sen ska man dra två handtag mot sig (Y)
men jag väger som in i helvete 93 kg o är 182 cm
tränar varannan dag , musklarrna ska vila i minst 24 h :)
musklErna ;) Ska vila i minst 48 timmar, därför ska man dela upp träningen och köra olika muskelgrupper vid olika tillfällen.

Sittande rodd heter maskinen som du tog 116kg i btw :) Kör den med fria vikter istället, tar mycket bättre och du lär dig hålla din kropp stabil utan en massa stöd från maskinen. Du får ta lite lättare vikter men det tar bättre och man får mer resultat :)
TACK!
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
beno
Elmoped
Inlägg: 61
Blev medlem: 3 mars 2009, 19:01
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av beno »

chifen skrev:
Zibb skrev:någon som vet bra träning för att få magrutor?
vet sittups. Men något annat?

Helst hemma träning för får inte gå på gym än
Lite underhudsfett? Går du in på bdb och suktar efter "fjortisrutorna" så är det bara lite udnerhudsfett som ligger bakom det, inga riktiga muskler.

Benlyft är en riktigt trevlig övning som stimulerar hela magen. Går lite tyngre än situps men tar också bättre. Du ska aldrig ta i med fötterna i marken/golvet utan alltid hålla dem en bit ovanför och hålla magen spänd. Om du kör säg 10reps så efter den tionde så håll fötterna (med raka ben) ca en dm över marken och håll så tills du absolut inte orkar längre.

Benlyft:
http://www.muscles.se/wp-content/upload ... enlyft.jpg

Snea situps är också bra för sidmuskulaturen i magen.

Fällkniven är också en bra övning som du kan göra hemma. Du ska inte där heller ta ned fötterna i marken och tänk på att hålla dig så rak som du bara kan.

Fällkniven:
http://www.muscles.se/wp-content/upload ... 1/v-up.jpg
beno skrev:jag tar 75 kg i bänk press o 20 kg i hantlar på en hand :D(Y) , jag har bra resultat på nautilus här i tranås :)
maxar två maskiner tog 116 kg på en utav maskinerna , man sitter o har en sak i bröstet o sen ska man dra två handtag mot sig (Y)
men jag väger som in i helvete 93 kg o är 182 cm
tränar varannan dag , musklarrna ska vila i minst 24 h :)
musklErna ;) Ska vila i minst 48 timmar, därför ska man dela upp träningen och köra olika muskelgrupper vid olika tillfällen.

Sittande rodd heter maskinen som du tog 116kg i btw :) Kör den med fria vikter istället, tar mycket bättre och du lär dig hålla din kropp stabil utan en massa stöd från maskinen. Du får ta lite lättare vikter men det tar bättre och man får mer resultat :)

neejneej det är inte roddmaskien :D det är en annan men ska luta sig mig den saken som man har på bröstet o sen dra handtagen mot sig :)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Inte roddmaskin, men sittande rodd :) Det är skillnad.
Där har du sittande rodd:
http://www.friskispressen.org/fp4-04/bilder/rodd.gif
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
beno
Elmoped
Inlägg: 61
Blev medlem: 3 mars 2009, 19:01
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av beno »

aa en sån :D , jag ökade med 50 kg på den på bara en vecka :D(Y)
sstenmark
Elmoped
Inlägg: 68
Blev medlem: 29 maj 2009, 20:45
Ort: Kiruna

Inlägg av sstenmark »

Mekanikern skrev:
sstenmark skrev:Någon som vet ifall "Creatine" ger någon bra effekt, typ på en 16åring? (; Jag äter bra, tränar regelbundet och osv
ja, det ger bra effekt på vissa. Vissa är tyvärr non-responders på Kreatin.
Billigt är de också:) (Y)
Okej vad fint, funderar nämligen på att köpa det snart. Nån som har nått tips på "bra" Creatine? (:
Användarens profilbild
furia FFS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 239
Blev medlem: 6 juni 2008, 19:55
Ort: Vara

Inlägg av furia FFS »

Riejumrx skrev:Frågar här igen då :D...

vad gör whey 80 ?

vilket bör jag köpa om jag vill bygga muskler ?
whey 80 är det bästa protein pulvret, en kompis har det och han ökar riktigt fort i muskelmassa
R.I.P DooD
R.I.P Oskar Widelans
R.I.P Jeremy Lusk
Yamaha yz 250 <3
Användarens profilbild
beno
Elmoped
Inlägg: 61
Blev medlem: 3 mars 2009, 19:01
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av beno »

whey 80 är inte så bra , super mass o mass tech är mkt bättre , det finns mer BCAA , EAA o andra aminosyror o mkt mer vitaminer
men din kompis kanske tar BCAA , EAA elr andra muskelökande saker:)
Användarens profilbild
beno
Elmoped
Inlägg: 61
Blev medlem: 3 mars 2009, 19:01
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av beno »

sstenmark skrev:
Mekanikern skrev:
sstenmark skrev:Någon som vet ifall "Creatine" ger någon bra effekt, typ på en 16åring? (; Jag äter bra, tränar regelbundet och osv
ja, det ger bra effekt på vissa. Vissa är tyvärr non-responders på Kreatin.
Billigt är de också:) (Y)
Okej vad fint, funderar nämligen på att köpa det snart. Nån som har nått tips på "bra" Creatine? (:

dom bästa är CELL-TECH , CELL MASS , creatine hardcore och creatin blast Xtreme :D
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Är det svårt att få muskler när man tränar på gym eller är det så lätt som det låter att man går dit ett X antal gånger i veckan i ett halvår säger vi och så får man fina kroppen som ex: feta magrutor, breda armar, bra rygg mm ... är det så ? :)
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
beno
Elmoped
Inlägg: 61
Blev medlem: 3 mars 2009, 19:01
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av beno »

RacingTobbe skrev:Är det svårt att få muskler när man tränar på gym eller är det så lätt som det låter att man går dit ett X antal gånger i veckan i ett halvår säger vi och så får man fina kroppen som ex: feta magrutor, breda armar, bra rygg mm ... är det så ? :)
beror på hur du tränar du måste låta musklerna vila oxå , du kan ju ta protein pulver ( rekomenderar super mass och mass tech ) , sen kan man ta BCAA , EAA elr andra aminosyror :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

beno skrev:
RacingTobbe skrev:Är det svårt att få muskler när man tränar på gym eller är det så lätt som det låter att man går dit ett X antal gånger i veckan i ett halvår säger vi och så får man fina kroppen som ex: feta magrutor, breda armar, bra rygg mm ... är det så ? :)
beror på hur du tränar du måste låta musklerna vila oxå , du kan ju ta protein pulver ( rekomenderar super mass och mass tech ) , sen kan man ta BCAA , EAA elr andra aminosyror :)
+ du måste äta med ;)
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

beno skrev:
RacingTobbe skrev:Är det svårt att få muskler när man tränar på gym eller är det så lätt som det låter att man går dit ett X antal gånger i veckan i ett halvår säger vi och så får man fina kroppen som ex: feta magrutor, breda armar, bra rygg mm ... är det så ? :)
beror på hur du tränar du måste låta musklerna vila oxå , du kan ju ta protein pulver ( rekomenderar super mass och mass tech ) , sen kan man ta BCAA , EAA elr andra aminosyror :)
Sedan så är ju varken super mass eller mass tech proteinpulver utan gainers som innehåller mycket kolhydrater också. Ska du köra proteinpulver så satsa på whey 80, funkar kanon som proteinpulver :) Vill du öka i vikt (då även lite fett) så är gainer rätt väg att gå.

Du vet vad aminosyror är va? Beståndsdelar i protein och whey 80 innehåller ganska så bra med nödvändiga aminosyror. Finns BCAA produkter som inte innehåller mer aminosyror än whey och då är det ganska pointless att ta en sådan produkt då whey innehåller fler aminosyror än vissa BCAA produkter. Visserligen finns det många olika och vissa är riktigt bra och innehåller inte enbart aminosyror utan lite andra tillsatser också. Kolla igenom innehållsförteckning innan ni shoppar loss :)

Personligen så kör jag på en egenblandad gainer nu som innehåller ca 1350 kalorier, 43g protein, en hel del nyttiga fetter och ca 90 kolhydrater samt en hel del vitaminer och antioxidanter/portion. Och den är blandad på vatten, ska börja blanda den på mjölk sedan och då kommer främst kalorier och protein öka.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Riejumrx
Hedersmedlem
Inlägg: 5739
Blev medlem: 23 mars 2008, 17:11

Inlägg av Riejumrx »

Effektivaste sättet för att bygga armar och bröst innan sommaren ? :)

whey80 och dom har jag hört om...men ger dom verkligen någon skillnad?
Nyxorzz
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

RacingTobbe skrev:Är det svårt att få muskler när man tränar på gym eller är det så lätt som det låter att man går dit ett X antal gånger i veckan i ett halvår säger vi och så får man fina kroppen som ex: feta magrutor, breda armar, bra rygg mm ... är det så ? :)
på ett halvår hinnar man oftast inte bygga så jätte mycket... om du inte tränar jätte seriöst..


Jag började träna när skolan började efter sommarlovet.. Då tog jag typ 30 i bänk eller nåt.. Nu kör jag på 60 och maxade 70 sist jag tränade.. och det var efter ett helt träningspass (hela kroppen inte bara överkropp)
Jag är ca 173 lång och väger 75
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

någon som kan langa upp ett bra träningsshema som man kan följa tex:

Måndag
Ben-träning

Tisdag
vila

osv eller länka gärna till någon bra hemsida.

MVH
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

måndag:överkropp
tisdag: underkropp
onsdag:vila
torsdag:överkropp
fredag:vila
lördag:underkropp


Typ...

kör magen i underkropps delen.. sen beror det ju på hur mkt du vill träna osv
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Skriv svar