Bil-Tråden - allt snack om Bilar

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Weckis skrev:Lillnick..

Ryck bort dom där stora mätarna så spar du 3kg till... :oops: :roll:
hahahah så sant xD
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

men nej, en 140 ska ha såna :D
Tillhör mille!
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Henry skrev:
Tomaz skrev:
Henry skrev: Toyota Supra Mkiv finns som vänsterstyrd också. Men ja, det är lite knepigare då vi har högertrafik i Sverige. Förvisso en vanesak men omkörningar kan vara riktigt jobbiga att genomföra, ja.
Köp absolut inte en A4 med 6a. Drar mycket bensin (Även Olja) och är allmänt dyra i drift. Satsa på en 1.8T istället.
Mjo, blir troligtvis 1.8T motorn, dem går nog bra dem med. :)

Chipp = ca 200hk.
Har faktiskt inga större planer på att fixa med motorn för att behålla den så original som möjligt (motormässigt) men har hört att dem motorerna inte tar nån stryk om man chippar dem som vissa andra gör så det är mycket möjligt att jag chipp trimmar den ändå.
Men allt sånt görs i skolan så man kan få lite hjälp osv. :)
Viiktor7
Varnad
Inlägg: 28
Blev medlem: 30 mars 2009, 19:26

Inlägg av Viiktor7 »

Står snart en volvo 740 16v turbo. smidda kolvar o stakar, race kam, GARRET GT35 turbo, stooor IC, t5-R spridare o lite annat godis på min garage uppfart :)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Tomaz skrev:
Henry skrev:
Tomaz skrev: Mjo, blir troligtvis 1.8T motorn, dem går nog bra dem med. :)

Chipp = ca 200hk.
Har faktiskt inga större planer på att fixa med motorn för att behålla den så original som möjligt (motormässigt) men har hört att dem motorerna inte tar nån stryk om man chippar dem som vissa andra gör så det är mycket möjligt att jag chipp trimmar den ändå.
Men allt sånt görs i skolan så man kan få lite hjälp osv. :)

Nopp, VAG's 1.8T är riktigt bra motorer.
Sedan har A4an i själv några svaga punkter, men motorn är riktigt bra.
Jag tvivlar dock på att eran skola har mjukvara så att man kan optimera en bil?
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Så sant. Karosserna kan vara helruttna men snurrorna går lika bra som om bilen var ny. Det gäller flertalet VAG-motorer, dock EJ vissa dieselmotorer som bl.a. den LT31, den är rena skiten.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Skåningens-handelsbod skrev:Så sant. Karosserna kan vara helruttna men snurrorna går lika bra som om bilen var ny. Det gäller flertalet VAG-motorer, dock EJ vissa dieselmotorer som bl.a. den LT31, den är rena skiten.
Karossen är jätte bra på A4, det är framvagnen som har en väldigt konstig uppbyggnad.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Kul att se ni gillar VAG...
Men så jäääävla dyra att bygga om...
Japs bilarna e betydligt billigare att trimma.. Supra & Skyline e riktigt bra å billiga att bygga om..


Bild
Jajajajaja Än har jag den kvar, men snart ska den bort!!Färdigbyggd!!
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Henry skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Så sant. Karosserna kan vara helruttna men snurrorna går lika bra som om bilen var ny. Det gäller flertalet VAG-motorer, dock EJ vissa dieselmotorer som bl.a. den LT31, den är rena skiten.
Karossen är jätte bra på A4, det är framvagnen som har en väldigt konstig uppbyggnad.
Känner vi till, bytte oljepump på en sån jävel. fy fan vad trångt allt satt.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Henry skrev:
Tomaz skrev:
Henry skrev:
Chipp = ca 200hk.
Har faktiskt inga större planer på att fixa med motorn för att behålla den så original som möjligt (motormässigt) men har hört att dem motorerna inte tar nån stryk om man chippar dem som vissa andra gör så det är mycket möjligt att jag chipp trimmar den ändå.
Men allt sånt görs i skolan så man kan få lite hjälp osv. :)

Nopp, VAG's 1.8T är riktigt bra motorer.
Sedan har A4an i själv några svaga punkter, men motorn är riktigt bra.
Jag tvivlar dock på att eran skola har mjukvara så att man kan optimera en bil?
Blev lite fel, menade att allt som går och göra i skolan görs där så man får hjälp men en sån sak som att chippa den går inte göra där, nej.

Blir troligtvis ett mindre projekt utav Audin sen när man fått körkort, ska bli skoj! :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

erik_94 skrev:
beno skrev:själv funderar jag på en toyota supra , morsan fick ju bort i november 2009 så jag ska få pengar från hennes försäkring , säger inte summan men en bra bit över 100.000 kr
beklagar :( men har tänkt på det där med importerade japanare...dom e ju högerstyrda, någon som kört det? borde inte det va skit jobbigt vid omkörningar? lr ännu värre, tänk om man ska hämta mat på typ donken! behöva klätra till andra sidan xD
det är jävligt skumt och köra ;) :shock:
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Hashkakan skrev:
erik_94 skrev:
beno skrev:själv funderar jag på en toyota supra , morsan fick ju bort i november 2009 så jag ska få pengar från hennes försäkring , säger inte summan men en bra bit över 100.000 kr
beklagar :( men har tänkt på det där med importerade japanare...dom e ju högerstyrda, någon som kört det? borde inte det va skit jobbigt vid omkörningar? lr ännu värre, tänk om man ska hämta mat på typ donken! behöva klätra till andra sidan xD
det är jävligt skumt och köra ;) :shock:
Men perfekt för banracing 8)
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Henry skrev:
Tomaz skrev:
Henry skrev:
Chipp = ca 200hk.
Har faktiskt inga större planer på att fixa med motorn för att behålla den så original som möjligt (motormässigt) men har hört att dem motorerna inte tar nån stryk om man chippar dem som vissa andra gör så det är mycket möjligt att jag chipp trimmar den ändå.
Men allt sånt görs i skolan så man kan få lite hjälp osv. :)

Nopp, VAG's 1.8T är riktigt bra motorer.
Sedan har A4an i själv några svaga punkter, men motorn är riktigt bra.
Jag tvivlar dock på att eran skola har mjukvara så att man kan optimera en bil?
Beror ju helt på vilka effekter man ska upp i ;) Men en bra motor är det, går inte så dyrt heller :) Ett problem med vagmotorerna är att tändspolarna är väldigt känsliga för fukt, en motortvätt och det är inga ovanligheter att en spole går åt helskotta då. Rent allmänt så har de haft lite problem med spolarna men annars så är faktiskt motorn en riktigt trevlig pjäs, och bara för att jag sagt detta betyder det ju såklart inte att alla har problem :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

chifen skrev:
Henry skrev:
Tomaz skrev: Har faktiskt inga större planer på att fixa med motorn för att behålla den så original som möjligt (motormässigt) men har hört att dem motorerna inte tar nån stryk om man chippar dem som vissa andra gör så det är mycket möjligt att jag chipp trimmar den ändå.
Men allt sånt görs i skolan så man kan få lite hjälp osv. :)

Nopp, VAG's 1.8T är riktigt bra motorer.
Sedan har A4an i själv några svaga punkter, men motorn är riktigt bra.
Jag tvivlar dock på att eran skola har mjukvara så att man kan optimera en bil?
Beror ju helt på vilka effekter man ska upp i ;) Men en bra motor är det, går inte så dyrt heller :) Ett problem med vagmotorerna är att tändspolarna är väldigt känsliga för fukt, en motortvätt och det är inga ovanligheter att en spole går åt helskotta då. Rent allmänt så har de haft lite problem med spolarna men annars så är faktiskt motorn en riktigt trevlig pjäs, och bara för att jag sagt detta betyder det ju såklart inte att alla har problem :)
Bra och veta, så kan man t.ex. lägga en plast påse över tändspolen när man tvättar motorn (om man gör det), tycker det är bättre att ta varmt vatten på en trasa och torka av motorn, men det gör man ju som man vill. :)

Nån som vet om 4-hjulsdriften krånglar mycket på Audi A4?
Funderar på om man ska ha Quattro eller inte. :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Som alla med haldexdiffar, känsliga som fan med däcksval. går ett däck, måste man byta alla 4. Dyr att byta drivknutar på, dyr överlag i service och ganska lite som du kan göra själv på dem. går inte att bogsera normalt på bärgningsbilar (måste tas på flakbärgare) , kräver 4-hjulsbromsprovare, bara du är medveten om detta så är Audis haldex-system hållbart, men OM det kraschar...... Då blir det jättehål i plånkan.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Det är ju mekanisk på a4 (torsendiff) och den funkar mycket bra :) Om du tittat på a3 så har den haldex. Men a4 funkar fint och fyrhjulsdriften funkar kanon, den driver ju konstant på alla fyra men om du inte behöver fyrhjulsdrift vet jag inte om jag vill rekomendera det heller, spec inte om det är förstabilen. Det drar ju mer soppa med fyrhjulsdriften, vilket är värt att tänka på så skatten kommer vara högre den med.

Det är separata tändspolar så blir ju 4 ställen att täta och de sitter ju under en kåpa också. Värt att tänka på är att inte bara skylla själva toppen på spolen utan även se till att det inte kommer ner något vatten i hålet.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Weckis skrev:Kul att se ni gillar VAG...
Men så jäääävla dyra att bygga om...
Japs bilarna e betydligt billigare att trimma.. Supra & Skyline e riktigt bra å billiga att bygga om..


Bild
Jajajajaja Än har jag den kvar, men snart ska den bort!!Färdigbyggd!!

Hahhaa, vi är ju MK4 homies! :wink:
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Henry skrev:
Weckis skrev:Kul att se ni gillar VAG...
Men så jäääävla dyra att bygga om...
Japs bilarna e betydligt billigare att trimma.. Supra & Skyline e riktigt bra å billiga att bygga om..


Bild
Jajajajaja Än har jag den kvar, men snart ska den bort!!Färdigbyggd!!

Hahhaa, vi är ju MK4 homies! :wink:
Har jag bevittnat något historiskt nu? Eller drömmer jag? Nä, jag måste fan vara hög, det här händer inte... Eller? nä...
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

chifen skrev:Det är ju mekanisk på a4 (torsendiff) och den funkar mycket bra :) Om du tittat på a3 så har den haldex. Men a4 funkar fint och fyrhjulsdriften funkar kanon, den driver ju konstant på alla fyra men om du inte behöver fyrhjulsdrift vet jag inte om jag vill rekomendera det heller, spec inte om det är förstabilen. Det drar ju mer soppa med fyrhjulsdriften, vilket är värt att tänka på så skatten kommer vara högre den med.

Det är separata tändspolar så blir ju 4 ställen att täta och de sitter ju under en kåpa också. Värt att tänka på är att inte bara skylla själva toppen på spolen utan även se till att det inte kommer ner något vatten i hålet.
Men som jag sa, den kräver 4-hjuls bromsprovare på SBP, måste tas med flakbärgare, mm. Så kan man slippa 4WD på A4 så är det bra. plus att OM Quattron pajar, så är det dags att ta ut ett mindre banklån.

Enda fördelen är att A4 Quattro är en förbannat bra dragbil för typ husvagn och liknande.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

chifen skrev:
Henry skrev:
Weckis skrev:Kul att se ni gillar VAG...
Men så jäääävla dyra att bygga om...
Japs bilarna e betydligt billigare att trimma.. Supra & Skyline e riktigt bra å billiga att bygga om..


Bild
Jajajajaja Än har jag den kvar, men snart ska den bort!!Färdigbyggd!!

Hahhaa, vi är ju MK4 homies! :wink:
Har jag bevittnat något historiskt nu? Eller drömmer jag? Nä, jag måste fan vara hög, det här händer inte... Eller? nä...
Hahahaha. Man kan aldrig veta nästa drag i schack..
Henry + Weckis = SANT :wink:

Men man ska inte vara långsint, blir bara tråkigt att leva då...
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Weckis skrev:
chifen skrev:
Henry skrev:
Hahhaa, vi är ju MK4 homies! :wink:
Har jag bevittnat något historiskt nu? Eller drömmer jag? Nä, jag måste fan vara hög, det här händer inte... Eller? nä...
Hahahaha. Man kan aldrig veta nästa drag i schack..
Henry + Weckis = SANT :wink:

Men man ska inte vara långsint, blir bara tråkigt att leva då...

Haha, precis! =)
Hänt något schyst med din på sistonde?
Jag har fått nys om ett par BBS RS 16", skulle sitta riktigt bra på Golfen. Synd bara att han som äger dem är så svår att få tag på....
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Dubbelpost men jag hoppas att jag inte får nackskott för detta.

Chifen, om jag inte minns fel har du en E34? Eller är det en E30?

Ska nämligen köpa en 525 på fredag, vet du något speciellt förutom det "vanliga" man ska kolla på?
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Henry skrev:Dubbelpost men jag hoppas att jag inte får nackskott för detta.

Chifen, om jag inte minns fel har du en E34? Eller är det en E30?

Ska nämligen köpa en 525 på fredag, vet du något speciellt förutom det "vanliga" man ska kolla på?
Har du kollat beg-guiden på autopower.se?
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Tuta skrev:
Henry skrev:Dubbelpost men jag hoppas att jag inte får nackskott för detta.

Chifen, om jag inte minns fel har du en E34? Eller är det en E30?

Ska nämligen köpa en 525 på fredag, vet du något speciellt förutom det "vanliga" man ska kolla på?
Har du kollat beg-guiden på autopower.se?

Ja.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Henry skrev:Dubbelpost men jag hoppas att jag inte får nackskott för detta.

Chifen, om jag inte minns fel har du en E34? Eller är det en E30?

Ska nämligen köpa en 525 på fredag, vet du något speciellt förutom det "vanliga" man ska kolla på?
e34 525 med m50b25 motorn har jag. Just motorn är en riktig pärla, håller riktigt bra, inte alls så dyra delar som rykten heller och att det är kamkedja gör det ju bara bättre. Hur långt har den gått? Vattenpumpen är väl iprincip den enda svagheten på motorn och den kan få för sig att ge upp efter ett tag då det sitter ett skovelhjul av plast på dem. Vad är det för årsmodell? Ge mig lite mer info så blir det lättare att säga något specifikt. Sak du köpa en äldre med m20 är det lite annat, det är en svagare konstruktion med 12ventils topp som är mycket känsligare för värme och varv dessutom, den är inte dålig men den är bra mycket känsligare än m50.

Fläktkopplingen kan ge med sig efter ett tag den också, men det kontrollerar du ju innan köpet. Den ska inte glappa i centrum och det ska vara lite motstånd att dra runt den, alltså det är inte som att den ska vara lagrad bara. Det är viskokoppling till fläkten så lite motstånd ska det vara.

Det är ju en ganska så tung och stor bil men det är inget problem, man har rätt bra uppsikt över vart man har bilen (alla bilar behöver man ju vänja sig vid, att gå från golf till e34 är ju en hyffsad skillnad). Saken med att den är tung är ju det att det påverkar livslängd på bussningar, bromsar etc men sakerna håller ändå bra kvalité. Men det är ju inget typfel precis utan gäller ju för alla lite tyngre bilar.

Rost brukar väl kunna sätta sig på de vanliga ställerna (skärmkanter) men även bakluckan och lite i framdelen av motorhuven, men det beror ju också till viss del av att man får stenskott där. Tankllocket är en speciellt rostangripen plats men jag har inga som helst rostproblem på min (visst är det lite småfläckar fram på huven, lite bakom någon skärm men den har ju trots allt rullat drygt 27000mil). Ska du köpa en import kan du ju kolla som på alla andra importbilar vid skärmblinkers, vissa va ju lite halvdåliga på att rostskydda där så det är en möjlig angripen plats men det ser du ju också.

Min är ju en import men rost är inget problem på den. Kollat den undertill också och det finns inget att klaga på, inga rostiga balkar eller något sånt. Lite rost på undersidan tröskeln vid lyftpunkten men inga hål eller så.

Generellt är det en riktigt bra bil. Dricker runt litern blandad körning, går riktigt skönt på vägen och det är ganska så lätt att bli fartblind kan jag ju tala om för dig :) 100km/h i e34 känns som 150 i en volvo av samma årskull. Om du gillar att sladda och så kan jag ju tala om för dig att den är riktigt stabil på ställ dessutom, trots öppen diff. Med en riktig diffbroms (som fanns som tillval och finns på ett fåtal 525) blir det ännu bättre! Ta dig en snabbtitt på gorg så ser du snabbt att många som listar sina favoritvinterbilar har e34 högst upp på listan. Inte för att det behövs vinter för att ställa med den för den delen men en riktigt rolig bil är det, som ändå är trevlig på långa sträckor.

Undrar du något mer så fråga bara :) Tror vi skiter i dubbelposten den här gången.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Usch för B*W, hade en 518i för nåt år sedan. 1,6 liter milen i stadstrafik plus att vattenpumpen gav upp, läckte som ett jävla såll, så köpte för 5000 och sålde för 3, bara för att bli av med skiten - snabbt! Sedan efter det köpte vi tryggheten självt - en volvo 740.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Henry skrev:
Weckis skrev:
chifen skrev: Har jag bevittnat något historiskt nu? Eller drömmer jag? Nä, jag måste fan vara hög, det här händer inte... Eller? nä...
Hahahaha. Man kan aldrig veta nästa drag i schack..
Henry + Weckis = SANT :wink:

Men man ska inte vara långsint, blir bara tråkigt att leva då...

Haha, precis! =)
Hänt något schyst med din på sistonde?
Jag har fått nys om ett par BBS RS 16", skulle sitta riktigt bra på Golfen. Synd bara att han som äger dem är så svår att få tag på....
Du får terra honom så han svarar då!! Du e bra på det :twisted:


Händer hela tiden ju, en massa skit som ska på inom kort..
Brembo bromsar ligger å väntar, bara att få tag på slitzzzzzade skivor. Kolfiberhuv, Skinnstolar, R32 ratten-växelspak-pedaler likaså. Hajfena, Plasmamätare mm kom tomtejäkeln med :roll: "börjar faktisk få tillbaka tron om honom nu....".
19" med 225-40 har Däckonomen fixat fram nu. Motorn får vänta ett tag, men 1,8l Passat motor med Neuspeed preppning finns, bara att orka sätta dit skiten..
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

chifen skrev:*massa text*
Tack så mycket!
Är ett gammalt härke jag ska köpa, en 525 -89. Dvs M20. Men den har skinninredning, elhissar osv samt nya sommar och vinterdäck och jag får pröjsa 2k. Så jag ser ingen anledning till att inte köpa den då man kan få 2-3k för bara skinn inredningen.

M20 är ju väldigt känsliga för värme ja. Men den ska främst köras som isbil så kylningen till fronten kommer vara fixad. Samt att det går ju relativt fort på isen så fartvinden kyler den ju med.

E34an ska ju vara riktigt kul som "sladd"-bil ja. Att den är så lång är ju bara bra, då är den ju lättare att kontrollera på bredden. ;)
Men jag köper nog bilen sen lär du få lite frågor om det är något knepigt när jag väl har den hemma, haha.
Skåningens-handelsbod skrev:Usch för B*W, hade en 518i för nåt år sedan. 1,6 liter milen i stadstrafik plus att vattenpumpen gav upp, läckte som ett jävla såll, så köpte för 5000 och sålde för 3, bara för att bli av med skiten - snabbt! Sedan efter det köpte vi tryggheten självt - en volvo 740.
Köper man en 518 får man fan skylla sig själv. Att hitta en mer undermotoriserad bil är riktigt svårt.
Weckis skrev: Du får terra honom så han svarar då!! Du e bra på det :twisted:


Händer hela tiden ju, en massa skit som ska på inom kort..
Brembo bromsar ligger å väntar, bara att få tag på slitzzzzzade skivor. Kolfiberhuv, Skinnstolar, R32 ratten-växelspak-pedaler likaså. Hajfena, Plasmamätare mm kom tomtejäkeln med :roll: "börjar faktisk få tillbaka tron om honom nu....".
19" med 225-40 har Däckonomen fixat fram nu. Motorn får vänta ett tag, men 1,8l Passat motor med Neuspeed preppning finns, bara att orka sätta dit skiten..
Haha, terra är min specialitet. Minns back in the days vad trevligt vi hade det här! =D

Vill också ha skinn i min Mk4, är riktigt nice. 19"? Shit, riktigt fläskigt.
Vad blir det efter då? En riktigt R32?
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Henry skrev:
chifen skrev:*massa text*
Tack så mycket!
Är ett gammalt härke jag ska köpa, en 525 -89. Dvs M20. Men den har skinninredning, elhissar osv samt nya sommar och vinterdäck och jag får pröjsa 2k. Så jag ser ingen anledning till att inte köpa den då man kan få 2-3k för bara skinn inredningen.

M20 är ju väldigt känsliga för värme ja. Men den ska främst köras som isbil så kylningen till fronten kommer vara fixad. Samt att det går ju relativt fort på isen så fartvinden kyler den ju med.

E34an ska ju vara riktigt kul som "sladd"-bil ja. Att den är så lång är ju bara bra, då är den ju lättare att kontrollera på bredden. ;)
Men jag köper nog bilen sen lär du få lite frågor om det är något knepigt när jag väl har den hemma, haha.
Skåningens-handelsbod skrev:Usch för B*W, hade en 518i för nåt år sedan. 1,6 liter milen i stadstrafik plus att vattenpumpen gav upp, läckte som ett jävla såll, så köpte för 5000 och sålde för 3, bara för att bli av med skiten - snabbt! Sedan efter det köpte vi tryggheten självt - en volvo 740.
Köper man en 518 får man fan skylla sig själv. Att hitta en mer undermotoriserad bil är riktigt svårt.
Weckis skrev: Du får terra honom så han svarar då!! Du e bra på det :twisted:


Händer hela tiden ju, en massa skit som ska på inom kort..
Brembo bromsar ligger å väntar, bara att få tag på slitzzzzzade skivor. Kolfiberhuv, Skinnstolar, R32 ratten-växelspak-pedaler likaså. Hajfena, Plasmamätare mm kom tomtejäkeln med :roll: "börjar faktisk få tillbaka tron om honom nu....".
19" med 225-40 har Däckonomen fixat fram nu. Motorn får vänta ett tag, men 1,8l Passat motor med Neuspeed preppning finns, bara att orka sätta dit skiten..
Haha, terra är min specialitet. Minns back in the days vad trevligt vi hade det här! =D

Vill också ha skinn i min Mk4, är riktigt nice. 19"? Shit, riktigt fläskigt.
Vad blir det efter då? En riktigt R32?
Blir aldrig mer nån B*W-jävel i detta hushåll - någonsin.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Skåningens-handelsbod skrev: Blir aldrig mer nån B*W-jävel i detta hushåll - någonsin.
Ok, det var ju intressant att höra......eller något.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Användarens profilbild
Weckis
Live fast die young
Inlägg: 790
Blev medlem: 18 oktober 2007, 19:45
Ort: Skövde

Inlägg av Weckis »

Henry!!!

En SUPRA -98 Wideboy 8)
Kolla in mitt project!!!!!
Golfen e såld och även Red Bastard. "Airborne Hizbollah" är såld den med nu. Nu kör vi Kokainsläde
http://www.garaget.org/Weckis
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Henry skrev:
Tack så mycket!
Är ett gammalt härke jag ska köpa, en 525 -89. Dvs M20. Men den har skinninredning, elhissar osv samt nya sommar och vinterdäck och jag får pröjsa 2k. Så jag ser ingen anledning till att inte köpa den då man kan få 2-3k för bara skinn inredningen.

M20 är ju väldigt känsliga för värme ja. Men den ska främst köras som isbil så kylningen till fronten kommer vara fixad. Samt att det går ju relativt fort på isen så fartvinden kyler den ju med.

E34an ska ju vara riktigt kul som "sladd"-bil ja. Att den är så lång är ju bara bra, då är den ju lättare att kontrollera på bredden. ;)
Men jag köper nog bilen sen lär du få lite frågor om det är något knepigt när jag väl har den hemma, haha.
Skinn saknar ju jag i min tyvärr men har lite annat lull lull att kompensera med istället. Kanske bara är bra att man saknar skinn nu på vintern ändå ;) Blir ju svinkallt! Är skinnet i bra skick är det ju värt bilen som du säger.

Jaha, tänk på att den kan vara lite känslig för att varvas allt för hårt då och vipparmarna kan ibland vara en svaghet. Håller du dit till originaleffekten är det nog ingen fara ska du se men om du tänkte öka på effekten :)

Längden hjälper riktigt bra att hålla långa ställ och returerna blir ju inte allt för kvicka de heller. Rätt hyffsade hjulvinklar också så att åka breda ställ går bra det med. Gillar riktigt hur lätt min är att åka ställ med och man slipper hålla på att kopplingskicka som med gamla tröttvolvos om man vill slita loss någon stans :) Bara släppa gasen och på fullt spätt igen så skickar man ut baken trots öppen diff i ett kontrollerat ställ. Kommer bli kanon som isbil!
Skåningens-handelsbod skrev:Usch för B*W, hade en 518i för nåt år sedan. 1,6 liter milen i stadstrafik plus att vattenpumpen gav upp, läckte som ett jävla såll, så köpte för 5000 och sålde för 3, bara för att bli av med skiten - snabbt! Sedan efter det köpte vi tryggheten självt - en volvo 740.
Ändå kör teknikens värld 518 på 0,84 blandad körning, det är ju som att säga att jag skulle köpa en helslut 740 som dricker 4 liter milen och säga att alla gör det bara för det. Är motorn i bra skick så drar den inte så farligt, men trött är den :) Sedan ligger ju volvo på runt litern blandad körning ungefär som min bmw (min är faktiskt lite snålare), förutom att volvon saknar 2cyl och nästan 80 hästar... Aa, vilken bil är det som är skit egentligen :roll: Att sedan volvo 740 är sveriges mest skrotade bil måste ju tyda på att den kanske inte är så bra, det finns bara delar till den överallt om den går sönder.

Har inte du sagt att du aldrig har haft eller ska ha en bmw, kanske bara va att du aldrig ska ha igen men har något minne som ligger och pyr där inne någon stans :lol:

Skulle inte vilja kalla 740 för tryggheten själv, det enda som är "bra" (hållbart) på den är ju motorn, sedan är det som vilken annan bil som helst nästan i hållbarhet om inte sämre. Skillnaden är bara att det finns mycket kunskap i landet och delar i överflöd. Det rullar ju knappt en enda 740 i landet med alla mätare fungerandes t ex, oftast tankmätaren men det är inte den enda som brukar fela. Handbromsen är också riktigt vanligt fel hos gamla volvos, många problem där. Sedan är inte vattenpumpen på volvo felfri den heller, faktiskt ganska vanligt att den börjar läcka.

Alla bilar har sina problem, volvon är driftsäker och krocksäker för sin tid men bmwn ligger inte dåligt till där den heller och den nyare 6cyl motorn (m50) är en riktigt uppskattad pjäs i hela världen, känd för sin hållbarhet. Bara för att man själv haft problem med en bil är det inte skäl till att såga ett helt märke, speciellt inte när de vinner engine awards år efter år, vinner kvalitétstester och kundnöjdhets undersökningar. Säger inte att volvo är dåligt, inte alls för det är en riktigt hållbar bil och det ska den ha creds för men den är överskattad bland de flesta svenskar som samtidigt sågar bmw från samma år som är mer hyllad internationellt.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

chifen skrev:
Henry skrev:
Tack så mycket!
Är ett gammalt härke jag ska köpa, en 525 -89. Dvs M20. Men den har skinninredning, elhissar osv samt nya sommar och vinterdäck och jag får pröjsa 2k. Så jag ser ingen anledning till att inte köpa den då man kan få 2-3k för bara skinn inredningen.

M20 är ju väldigt känsliga för värme ja. Men den ska främst köras som isbil så kylningen till fronten kommer vara fixad. Samt att det går ju relativt fort på isen så fartvinden kyler den ju med.

E34an ska ju vara riktigt kul som "sladd"-bil ja. Att den är så lång är ju bara bra, då är den ju lättare att kontrollera på bredden. ;)
Men jag köper nog bilen sen lär du få lite frågor om det är något knepigt när jag väl har den hemma, haha.
Skinn saknar ju jag i min tyvärr men har lite annat lull lull att kompensera med istället. Kanske bara är bra att man saknar skinn nu på vintern ändå ;) Blir ju svinkallt! Är skinnet i bra skick är det ju värt bilen som du säger.

Jaha, tänk på att den kan vara lite känslig för att varvas allt för hårt då och vipparmarna kan ibland vara en svaghet. Håller du dit till originaleffekten är det nog ingen fara ska du se men om du tänkte öka på effekten :)

Längden hjälper riktigt bra att hålla långa ställ och returerna blir ju inte allt för kvicka de heller. Rätt hyffsade hjulvinklar också så att åka breda ställ går bra det med. Gillar riktigt hur lätt min är att åka ställ med och man slipper hålla på att kopplingskicka som med gamla tröttvolvos om man vill slita loss någon stans :) Bara släppa gasen och på fullt spätt igen så skickar man ut baken trots öppen diff i ett kontrollerat ställ. Kommer bli kanon som isbil!
Skåningens-handelsbod skrev:Usch för B*W, hade en 518i för nåt år sedan. 1,6 liter milen i stadstrafik plus att vattenpumpen gav upp, läckte som ett jävla såll, så köpte för 5000 och sålde för 3, bara för att bli av med skiten - snabbt! Sedan efter det köpte vi tryggheten självt - en volvo 740.
Ändå kör teknikens värld 518 på 0,84 blandad körning, det är ju som att säga att jag skulle köpa en helslut 740 som dricker 4 liter milen och säga att alla gör det bara för det. Är motorn i bra skick så drar den inte så farligt, men trött är den :) Sedan ligger ju volvo på runt litern blandad körning ungefär som min bmw (min är faktiskt lite snålare), förutom att volvon saknar 2cyl och nästan 80 hästar... Aa, vilken bil är det som är skit egentligen :roll: Att sedan volvo 740 är sveriges mest skrotade bil måste ju tyda på att den kanske inte är så bra, det finns bara delar till den överallt om den går sönder.

Har inte du sagt att du aldrig har haft eller ska ha en bmw, kanske bara va att du aldrig ska ha igen men har något minne som ligger och pyr där inne någon stans :lol:

Skulle inte vilja kalla 740 för tryggheten själv, det enda som är "bra" (hållbart) på den är ju motorn, sedan är det som vilken annan bil som helst nästan i hållbarhet om inte sämre. Skillnaden är bara att det finns mycket kunskap i landet och delar i överflöd. Det rullar ju knappt en enda 740 i landet med alla mätare fungerandes t ex, oftast tankmätaren men det är inte den enda som brukar fela. Handbromsen är också riktigt vanligt fel hos gamla volvos, många problem där. Sedan är inte vattenpumpen på volvo felfri den heller, faktiskt ganska vanligt att den börjar läcka.

Alla bilar har sina problem, volvon är driftsäker och krocksäker för sin tid men bmwn ligger inte dåligt till där den heller och den nyare 6cyl motorn (m50) är en riktigt uppskattad pjäs i hela världen, känd för sin hållbarhet. Bara för att man själv haft problem med en bil är det inte skäl till att såga ett helt märke, speciellt inte när de vinner engine awards år efter år, vinner kvalitétstester och kundnöjdhets undersökningar. Säger inte att volvo är dåligt, inte alls för det är en riktigt hållbar bil och det ska den ha creds för men den är överskattad bland de flesta svenskar som samtidigt sågar bmw från samma år som är mer hyllad internationellt.
Bosse köpte den i ett svagt ögonblick när vi akut behövde bil.
Och hade om cash.

Rosten är ett av 740:ns kardinalfel och en dåligt skött 740 rostar snabbt upp.
Men drivlinan är snart nog skottsäker.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Viinika
Svårstartad skrothög
Inlägg: 223
Blev medlem: 27 juli 2009, 19:26
Ort: Trollhättan

Inlägg av Viinika »

Finns de veerkligen folk som verkligen hatar ett bilmärke??
Då vill jag att den personen säger vad han hataar med dom bilarna..
För alla bilar ha sina nackdelar och fördelar.. Man kan ju gilla ett bilmärke men hur kan man säga att man hatar den.. Tänk om de bara fanns ett enda märke?? Vad hatar man då??
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Viinika skrev:Finns de veerkligen folk som verkligen hatar ett bilmärke??
Då vill jag att den personen säger vad han hataar med dom bilarna..
För alla bilar ha sina nackdelar och fördelar.. Man kan ju gilla ett bilmärke men hur kan man säga att man hatar den.. Tänk om de bara fanns ett enda märke?? Vad hatar man då??
Har verkligen alla märken något bra? Tänk igenom det där lite noggrannare så blir det nog bättre sedan ska du se :) Långt ifrån alla märken har bilar som är top of the line i sina kategorier.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PHZqcKj7jNM&feature=fvw[/youtube] :roll:

Håller med i det du säger med att man ska ha argument till varför ett visst märke eller modell är dålig men alla märken är inte bra. Men de flesta stora märken har ju blivit stora av en anledning.
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Skriv svar