Elpistol- Sladd fråga?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Elpistol- Sladd fråga?

Inlägg av Zibb »

Hej!

http://www.youtube.com/watch?v=4C2y5pW- ... re=related

om ni kollar 1:04 så använder han en "wall outlet plug" vad är det och vart kan man köpa det?

Ska även vara så man kan splitta den (sladden asså) och sådana pinnar som
stickkontakten har.

Tacksam för svar

MVH
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
eggi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 429
Blev medlem: 6 mars 2009, 13:03

Inlägg av eggi »

vad jag tycker det ser ut som en vanlig förlägnings sladd...
men lol vad ska jag köpa för trim?,munstycke,vikter, ???
är ju nybörgare "

Vikter: Lägg på en 80-100 kg där bak på moppen (man kan sno en skivstång från gymmet om man inte vill köpa) och när du kommer till en brant nedförsbacke lägger du i friläge o sen rullar du lätt i 100!
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 486
Blev medlem: 17 september 2009, 16:00
Ort: The one and only Vadstena

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

det är en vanlig sladd som inte är jordad
Derbi Drd Racing<3
_________________

kolla galleri (:
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

eggi skrev:vad jag tycker det ser ut som en vanlig förlägnings sladd...
du ser att det är platta stift och sladden kan man dela i två.
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
fax110
Gasres
Inlägg: 1634
Blev medlem: 10 maj 2008, 20:14

Inlägg av fax110 »

Zibb skrev:
eggi skrev:vad jag tycker det ser ut som en vanlig förlägnings sladd...
du ser att det är platta stift och sladden kan man dela i två.
dom har inte samma väg utag som vi har har i sverige så deras gamla ojordade kablar ser ut sådär. du kan nog bara ta en svensk gammal ojordan kabel. alla kablar går ju att dela även om den är rund bara klippa upp och dra isär dom 2 där i.

annars ser det där ut att vara väldigt likt gamla lamp utag som vi hadde här i sverige men vet inte :P
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

går det med en sånn här sladd?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Europlug
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

går det med en sånn här sladd?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Europlug

men gå det med sladd som är rund?

Men hur gör man då da?
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

Zibb skrev:går det med en sånn här sladd?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Europlug

men gå det med sladd som är rund?

Men hur gör man då da?
akta dubbelpost där

Ja de går med vanlig skarvkabels hona. skala upp sladden där bara så ser du att det är 2 st sladdar inuti skalet
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

Gl3nn skrev:
Zibb skrev:går det med en sånn här sladd?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Europlug

men gå det med sladd som är rund?

Men hur gör man då da?
akta dubbelpost där

Ja de går med vanlig skarvkabels hona. skala upp sladden där bara så ser du att det är 2 st sladdar inuti skalet
ok tack för hjälpen :)
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Vill infoga en allvarlig varning för att mixtra med såna grejer.
Dels är dem klassade som licenspliktigt vapen, alltså samma straffsats som om du skulle bli tagen med en skarpladdad pistol.
Med följd att bli tagen så kan det betyda kraftiga böter, i värsta fall fängelse, dels är livsfarliga att "leka med". Dem tas i beslag av polisen i massor, liksom knivar och andra tillhyggen, och om ni tycker att böterna för trim svider, vill ni definitivt inte utsätta er för dessa dagsböter en taser kan ge er.

Personer med hjärtbesvär kan AVLIDA om de utsätts för en taser. Likaså med pacemaker. Så mitt råd, låt bli dem där!

Det med hjärtsjuka, mm, är just det som gör att svenska polisen INTE får använda tasers i dagsläget. Så ta min varning på allvar! jag är sjukvårdsutbildad och vet vad jag talar om. t.o.m. de s.k. elektriska stöt-leksakerna från t.ex. teknikmagasinet är direkt farliga för hjärtsjuka!
I USA dör c:a 2000 pers årligen på grund av polisingripanden där de använt tasern.

Så därför: Låt bli dessa grejer, dem kan verkligen kosta mer än vad det smakar både juridiskt och känslomässigt.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Zibb
Red Bull
Inlägg: 644
Blev medlem: 10 juni 2009, 13:21

Inlägg av Zibb »

Skåningens-handelsbod skrev:Vill infoga en allvarlig varning för att mixtra med såna grejer.
Dels är dem klassade som licenspliktigt vapen, alltså samma straffsats som om du skulle bli tagen med en skarpladdad pistol.
Med följd att bli tagen så kan det betyda kraftiga böter, i värsta fall fängelse, dels är livsfarliga att "leka med". Dem tas i beslag av polisen i massor, liksom knivar och andra tillhyggen, och om ni tycker att böterna för trim svider, vill ni definitivt inte utsätta er för dessa dagsböter en taser kan ge er.

Personer med hjärtbesvär kan AVLIDA om de utsätts för en taser. Likaså med pacemaker. Så mitt råd, låt bli dem där!

Det med hjärtsjuka, mm, är just det som gör att svenska polisen INTE får använda tasers i dagsläget. Så ta min varning på allvar! jag är sjukvårdsutbildad och vet vad jag talar om. t.o.m. de s.k. elektriska stöt-leksakerna från t.ex. teknikmagasinet är direkt farliga för hjärtsjuka!
I USA dör c:a 2000 pers årligen på grund av polisingripanden där de använt tasern.

Så därför: Låt bli dessa grejer, dem kan verkligen kosta mer än vad det smakar både juridiskt och känslomässigt.
ok, då vet jag
Den som aldrig gjort ett misstag, har aldrig prövat något nytt.

Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte fungerar.
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 486
Blev medlem: 17 september 2009, 16:00
Ort: The one and only Vadstena

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

Zibb skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Vill infoga en allvarlig varning för att mixtra med såna grejer.
Dels är dem klassade som licenspliktigt vapen, alltså samma straffsats som om du skulle bli tagen med en skarpladdad pistol.
Med följd att bli tagen så kan det betyda kraftiga böter, i värsta fall fängelse, dels är livsfarliga att "leka med". Dem tas i beslag av polisen i massor, liksom knivar och andra tillhyggen, och om ni tycker att böterna för trim svider, vill ni definitivt inte utsätta er för dessa dagsböter en taser kan ge er.

Personer med hjärtbesvär kan AVLIDA om de utsätts för en taser. Likaså med pacemaker. Så mitt råd, låt bli dem där!

Det med hjärtsjuka, mm, är just det som gör att svenska polisen INTE får använda tasers i dagsläget. Så ta min varning på allvar! jag är sjukvårdsutbildad och vet vad jag talar om. t.o.m. de s.k. elektriska stöt-leksakerna från t.ex. teknikmagasinet är direkt farliga för hjärtsjuka!
I USA dör c:a 2000 pers årligen på grund av polisingripanden där de använt tasern.

Så därför: Låt bli dessa grejer, dem kan verkligen kosta mer än vad det smakar både juridiskt och känslomässigt.
ok, då vet jag
Det är juh faktiskt sånt här man ska tänk på när man gör ett "vapen".
Det visar juh att man har lite vett i skallen!
Derbi Drd Racing<3
_________________

kolla galleri (:
Skriv svar