Hur ska en moderator vara hur ska vi förbättra sidan ?

Kom med förslag, feedback och förbättringar gällande sidan.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Tack, de blev lite skillnad. ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

[quote="Henry
Nu har du nog missförståt mig. Du kan mycket och hjälper till bra. Läs stycket igen så ser du att jag nämner ditt namn.
Jag menade inte dig, utan 2 andra moderatorer.

Edit: Haha mitt fel, byt ut Kallepalle mot ditt namn![/quote]


henry, om du nu tycker at jag och rab inte sköter vårat jobb rätt, så skicka ett pm till respektive och säg vad du tycker vi gör fel.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 374
Blev medlem: 13 maj 2009, 21:53
Ort: Osby

Inlägg av MKRider »

Henry skrev:Ja, ni kan ju framförallt sluta varna personer som säger hur saker ska vara och framförallt talar sanning. Hur kommer forumet se ut om ni varnar varje person som har andra åsikter och vågar säga ifrån när en medlem bara snackar massor med skit?


Moderatorkåren just nu är nog TSR's sämsta genom tiderna. Chifen och KonG är personerna man kan lita på och vet gör ett bra jobb. Desvärre är de inte så aktiva. Kallepalle sköter sitt jobb hyffsat, desvärre verkar han falla för grupptryck och har lite skumma åsikter om saker och ting eller så uppfattar han bara en del saker fel. Men resten, haha jaa.....


Om ni vill ha förslag på Moderatorer som skulle hjälpa och inte stjälpa mer än vad ni redan gjort så tycker jag verkligen att Tomaz och TobbaN ska bli moderatorer. Båda har en del kunskap men framförallt, de har en hjärna och vet hur man skriver på ett tangentbord.
Henry all the way
Bild
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

kallepalle skrev:[quote="Henry
Nu har du nog missförståt mig. Du kan mycket och hjälper till bra. Läs stycket igen så ser du att jag nämner ditt namn.
Jag menade inte dig, utan 2 andra moderatorer.

Edit: Haha mitt fel, byt ut Kallepalle mot ditt namn!

henry, om du nu tycker at jag och rab inte sköter vårat jobb rätt, så skicka ett pm till respektive och säg vad du tycker vi gör fel.[/quote]
Jag tror jag kan sammanfatta det åt honom.

Styra forumet som Hitler utan kunskap om mopeder eller förmåga att stava.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Vissa tycker tydligen så, jag ska väll försöka bättra mig på de då :shock:
Bild
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Rabxorzz skrev:Vissa tycker tydligen så, jag ska väll försöka bättra mig på de då :shock:
Alla har sin åsikt och det har man rätt att ha men man kan tänka på vad man skriver. Alla tycker olika jag tycker att alla moderater gör sitt jobb och gör de fint(Y) Sen kan man tycka att Kong och rab inte är specielt aktiva, Men det är ju deras ansvar att ta tag i nu då! Sen håller jag med henry att tobban skulle bli moderator killen har verkligen känsla för att skriva. Desamma gäller tomaz. Tack för mig
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
sefio
Kinaraket
Inlägg: 1031
Blev medlem: 1 maj 2009, 15:19
Ort: Uppsala

Inlägg av sefio »

moddsen på detta forum är otroligt rättvisa om man jämför med andra forum. så sluta whaina och följ reglerna.
Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

sefio skrev:moddsen på detta forum är otroligt rättvisa om man jämför med andra forum. så sluta whaina och följ reglerna.
AMEN på det! Rötäggen inom moddarna gallrades ut och nu är moddarna bättre än nånsin! Jämför man TSR med t.ex. vissa amerikanska forum jag hänger på så slår TSR.s moddar dem med hästlängder, och då talar vi om forum med 100.000+ medlemmar, och där rötägg som sabbar förandra försvinner fortare än de hinner blinka om dem jävlas, och dem sätter spammers och rötägg på livstids bann direkt. t.ex. det som henry gjorde i 740-tråden hade fått henry så in i helsicke bannad att han inte kunnat stå upp, samt att inlägget raderats på studs. troligen hade dem raderat henrys hela account typ.
Så på amerikanska forum får man hålla god ton även om den verbala toleransen är satt mycket högt, men börja flama - och du är ute snabbare än du hinner trycka enter nästan.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Henry
Bäst på TSR!
Inlägg: 2861
Blev medlem: 31 maj 2007, 19:29

Inlägg av Henry »

Skåningens-handelsbod skrev:
sefio skrev:moddsen på detta forum är otroligt rättvisa om man jämför med andra forum. så sluta whaina och följ reglerna.
AMEN på det! Rötäggen inom moddarna gallrades ut och nu är moddarna bättre än nånsin! Jämför man TSR med t.ex. vissa amerikanska forum jag hänger på så slår TSR.s moddar dem med hästlängder, och då talar vi om forum med 100.000+ medlemmar, och där rötägg som sabbar förandra försvinner fortare än de hinner blinka om dem jävlas, och dem sätter spammers och rötägg på livstids bann direkt. t.ex. det som henry gjorde i 740-tråden hade fått henry så in i helsicke bannad att han inte kunnat stå upp, samt att inlägget raderats på studs. troligen hade dem raderat henrys hela account typ.
Så på amerikanska forum får man hålla god ton även om den verbala toleransen är satt mycket högt, men börja flama - och du är ute snabbare än du hinner trycka enter nästan.
Ja, att jag sa ifrån när du satt och skrev massor med osann fakta hade verkligen fått mig bannad. Om det är någon som ska vara bannad är det du. Du skriver hela tiden massor med skit som inte är sant.
Tagga ner lite med vad du skriver, det kommer bara straffa dig själv i slutändan.
Utför professionella motorarbeten, klyvning, match-portning, montering osv.
PM!

Säljer MASSOR med delar, Senda SM 260MM Bromsskiva, DRD PRO Original-avgasrör + ljuddämpare OSV OSV! PM!
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Skåningens-handelsbod skrev:
sefio skrev:moddsen på detta forum är otroligt rättvisa om man jämför med andra forum. så sluta whaina och följ reglerna.
AMEN på det! Rötäggen inom moddarna gallrades ut och nu är moddarna bättre än nånsin! Jämför man TSR med t.ex. vissa amerikanska forum jag hänger på så slår TSR.s moddar dem med hästlängder, och då talar vi om forum med 100.000+ medlemmar, och där rötägg som sabbar förandra försvinner fortare än de hinner blinka om dem jävlas, och dem sätter spammers och rötägg på livstids bann direkt. t.ex. det som henry gjorde i 740-tråden hade fått henry så in i helsicke bannad att han inte kunnat stå upp, samt att inlägget raderats på studs. troligen hade dem raderat henrys hela account typ.
Så på amerikanska forum får man hålla god ton även om den verbala toleransen är satt mycket högt, men börja flama - och du är ute snabbare än du hinner trycka enter nästan.
Shysst att man blir bannad om man rättar någon, låter inte direkt som ett bra forum enligt mig.
Att rätta någon när han/hon har fel är bara bra, för det första får tråd skaparen ett korrekt svar och för det andra, han/hon som blev rättad lär sig utav det.

Skulle inte du ha blivit bannad då? Med tanke på det du sa i 140-tråden, bl.a att han var äcklig osv.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

man kan rätta folk på olika sätt, ett bra sätt är att rätta dom utan att trycka ner dom.


om ni 2 (henry och skåningen) ska fortsätta bråka eller debattera eller vad ni nu då kallar det, så gör det via pm. det räcker med tjaffs i trådarna nu.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Matte_smt
Varnad
Inlägg: 426
Blev medlem: 21 september 2008, 20:32

Inlägg av Matte_smt »

Jag tycker iaf att Henry och Bensinskalle var/är dom bästa modsen :)
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Matte_smt skrev:Jag tycker iaf att Henry och Bensinskalle var/är dom bästa modsen :)
Chifen då? Han sköter sitt jobb som moderator minst lika bra tycker jag.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Henry, jag hade åkt med, ingen skillnad. Skit accepteras inte från något håll där.

var tre st riktiga träskallar på AIM som började jävlas mot mig som försvann fort som fan in i de livstidsbannades värld.

jag vet var jag har henry och fr.o.m. med nu är det så att jag betraktar henry som död inför mina ögon framöver. Inte att jag önskar han död, men han finns helt enkelt inte till.

I USA sker såna rättningar per PM. Och i förekommande fall går modden in i TIDIGT skede att ta det lite lungt nu, annars........ Samt att ALLA inlägg tas omedelbart bort.
Utan varken förvaning eller att man bett om det.

Tycker att TSR borde anamma kulturen att direkt rensa ut fula inlägg och städa upp, ta bort inflammerade trådar där det finns minsta form av påhopp, oavsett vad.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Tiepkoffeh
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 16 juli 2009, 23:07

Inlägg av Tiepkoffeh »

Jag tycker att alla moderatorerna är vänliga och rättvisa. Jag är helnöjd med TSR, Alla andra medlemmar är också jättegooa :$ Positiv kritik FTW

Tänk på att behandla andra som du vill att andra skall behandla dig :D
Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Tiepkoffeh skrev:Jag tycker att alla moderatorerna är vänliga och rättvisa. Jag är helnöjd med TSR, Alla andra medlemmar är också jättegooa :$ Positiv kritik FTW

Tänk på att behandla andra som du vill att andra skall behandla dig :D
Tror du alla lyssnar på dina sista kloka ord? Högst tveksamt.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator
Inlägg: 3773
Blev medlem: 12 augusti 2007, 13:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av chifen »

Skåningens-handelsbod skrev:
Tiepkoffeh skrev:Jag tycker att alla moderatorerna är vänliga och rättvisa. Jag är helnöjd med TSR, Alla andra medlemmar är också jättegooa :$ Positiv kritik FTW

Tänk på att behandla andra som du vill att andra skall behandla dig :D
Tror du alla lyssnar på dina sista kloka ord? Högst tveksamt.
Fel att bara ta ett sånt där inlägg som bra och hylla det istället för att såga ner på att han gillar sidan och vill att alla ska bli lika behandlad? Va inte så negativ nu.

Blir inte bättre stämning här av att vara negativ så ser ingen mening med att vara det :)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

chifen skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
Tiepkoffeh skrev:Jag tycker att alla moderatorerna är vänliga och rättvisa. Jag är helnöjd med TSR, Alla andra medlemmar är också jättegooa :$ Positiv kritik FTW

Tänk på att behandla andra som du vill att andra skall behandla dig :D
Tror du alla lyssnar på dina sista kloka ord? Högst tveksamt.
Fel att bara ta ett sånt där inlägg som bra och hylla det istället för att såga ner på att han gillar sidan och vill att alla ska bli lika behandlad? Va inte så negativ nu.

Blir inte bättre stämning här av att vara negativ så ser ingen mening med att vara det :)
Kommer att bli mycket selektiv med att överhuvudtaget svara på någonting framöver som det ser ut nu, även att skita i PM om det är motiverat.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER
Inlägg: 1414
Blev medlem: 22 november 2007, 21:04
Ort: Bollnäs

Inlägg av perre92 »

asså kan inte alla bara lägga ner,
vi har de moddarna vi har och de får vi leva med.
Även fast vissa är mindre bra än andra,
men lägg ner nu och sluta tjafsa!
tomt
Användarens profilbild
Speedfighter nr 1
Avstängd
Inlägg: 418
Blev medlem: 11 augusti 2009, 07:57
Ort: Lidköping
Kontakt:

Inlägg av Speedfighter nr 1 »

EN mod var sur på mig först för en skitt sak men jag blev förbanad jag med men vi kom överens sen ändå
Användarens profilbild
perre92
GHOSTRIDER
Inlägg: 1414
Blev medlem: 22 november 2007, 21:04
Ort: Bollnäs

Inlägg av perre92 »

Speedfighter nr 1 skrev:EN mod var sur på mig först för en skitt sak men jag blev förbanad jag med men vi kom överens sen ändå
och med det inlägget vill du vadå? bara berätta va som hände förr?
tomt
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Låser tråden då alla stampar ner på alla, vad dom än säger!
Bild
Skriv svar