hehe överhettnings problem nej du säger de men den gör över 90 allafall res 1-2 hjulsläpp på 6an på blöt grusvägRobiin937 skrev:du kan för fan inte köra på ett 65 bakdrev, sätt på 52 elr 53, den måste ju varva som fan o kanske bli överhettad
m en den varvar för mkt, kallepalle vf nyttt rörbeckvall skrev:hehe överhettnings problem nej du säger de men den gör över 90 allafall res 1-2 hjulsläpp på 6an på blöt grusvägRobiin937 skrev:du kan för fan inte köra på ett 65 bakdrev, sätt på 52 elr 53, den måste ju varva som fan o kanske bli överhettad
nja 12k men jag vill ha bra axx kör en mkt i skog:PRobiin937 skrev:m en den varvar för mkt, kallepalle vf nyttt rörbeckvall skrev:hehe överhettnings problem nej du säger de men den gör över 90 allafall res 1-2 hjulsläpp på 6an på blöt grusvägRobiin937 skrev:du kan för fan inte köra på ett 65 bakdrev, sätt på 52 elr 53, den måste ju varva som fan o kanske bli överhettad
För att giannellit inte är tillräckligt vasst för den cylindern. Sp hade varit bättre!Robiin937 skrev:m en den varvar för mkt, kallepalle vf nyttt rörbeckvall skrev:hehe överhettnings problem nej du säger de men den gör över 90 allafall res 1-2 hjulsläpp på 6an på blöt grusvägRobiin937 skrev:du kan för fan inte köra på ett 65 bakdrev, sätt på 52 elr 53, den måste ju varva som fan o kanske bli överhettad
jag tycker om giannellit men de är drevningen jag är putt på :S och va har du för bestyckning?Robiin937 skrev:Derbi_senda93, öppna inte munnen om du inte vet ok?
Desamma med dig kallepalle, har du testat de själv?
Jag kör den själv med giannelli o den gör 109 på gps med 2 pers på
så giannelli till den cylindern ffunkar visste bra
men för att få de ännu bättre så kan han ju, men han säger ju att han ofta kör skogvägar så de behövs ju inte...
jag har bytt mer delar än dig o har inte 21mm, jag har 22mm förgasare så det är skillnad men har hört att 95-105 passar ditt trimbeckvall skrev:jag tycker om giannellit men de är drevningen jag är putt på :S och va har du för bestyckning?Robiin937 skrev:Derbi_senda93, öppna inte munnen om du inte vet ok?
Desamma med dig kallepalle, har du testat de själv?
Jag kör den själv med giannelli o den gör 109 på gps med 2 pers på
så giannelli till den cylindern ffunkar visste bra
men för att få de ännu bättre så kan han ju, men han säger ju att han ofta kör skogvägar så de behövs ju inte...
Kanske du som ska öppna ögonen lite? Detta är ett forum inte en talkonversation så jag har inte öppnat munnen.Robiin937 skrev:Derbi_senda93, öppna inte munnen om du inte vet ok?
Desamma med dig kallepalle, har du testat de själv?
Jag kör den själv med giannelli o den gör 109 på gps med 2 pers på
så giannelli till den cylindern ffunkar visste bra
men för att få de ännu bättre så kan han ju, men han säger ju att han ofta kör skogvägar så de behövs ju inte...
Derbi_senda93 skrev:Kanske du som ska öppna ögonen lite? Detta är ett forum inte en talkonversation så jag har inte öppnat munnen.Robiin937 skrev:Derbi_senda93, öppna inte munnen om du inte vet ok?
Desamma med dig kallepalle, har du testat de själv?
Jag kör den själv med giannelli o den gör 109 på gps med 2 pers på
så giannelli till den cylindern ffunkar visste bra
men för att få de ännu bättre så kan han ju, men han säger ju att han ofta kör skogvägar så de behövs ju inte...
Visst, giannelli funkar nog jättebra men det skulle gå ännu bättre med Sp!
har ett 53as drev liggandeskallepalle skrev:13-65 drevning är gämförbart med 12-60. om du går upp 2 kuggar fram så kan man säga att du har 12-50 ungefär, det är en bra drevning.
varför byta rör? jo för att gianellits expansionskammare är avstämt för en 50cc cylinder. om man byter rör till tex metrakit sp eller liknande får du betydligt högre effekt
okej tackar tackar men matchporta ids jga inte tyvär har klyft motorn för många gånger redan XD men reedsen jag har läker lite så jag ska nog byta dom. men va rekomenderar ni för reeds om man vill ha botten vrid?chifen skrev:Sp är inte kasst till den cylindern men saken är den att gianelli lirar faktiskt riktigt bra med mhr replica cylindern, trots den "höga" volym. Det blir inget varvmonster precis men levererar faktiskt bra med effekt ändå Trots att det brukar vara relativt dåligt till allt över 50cc.
MHR replica röret lirar grymt bra med den men grejen är ju den att det kostar så pass mycket och är oftast inte värt det om man inte verkligen letar efter det allra extra till sin replica cylinder.
Men rörfrågan får tas i rätt tråd från och med nu.
Drevningen är lite väl lätt och du skulle kunna få bättre acceleration med lite tyngre drevning genom att du kan dra längre på växlarna och inte växla lika ofta.
Din utväxling nu ligger på 5.0 och byter du till ett 60 drev bak så får du 4.6 i utväxling istället vilket passar sig betydligt bättre till din setup (13/53 ger 4.07 utväxling)
För optimering kan det vara idé att se över reedventilen, matchporta block med cylinder och lite sånt finlir
Hur mycket pengar ska du lägga ned? Du vill ju ha ett ganska bra reedblock att utgå ifrån, malossi vl6 bör duga fint till dig och eftersom du vill ha bra effekt från låga varvtal rekomenderar jag dig så tunna reeds som möjligt, det duger bra med 0,28 reeds om du bara ska upp till 12000rpm De är dessa reeds som öppnar lättast men blir också skörast då de är så tunna. Ett långt insug ger också lite bättre lågvarvsegenskaper, kanske värt att tänka på?beckvall skrev:okej tackar tackar men matchporta ids jga inte tyvär har klyft motorn för många gånger redan XD men reedsen jag har läker lite så jag ska nog byta dom. men va rekomenderar ni för reeds om man vill ha botten vrid?chifen skrev:Sp är inte kasst till den cylindern men saken är den att gianelli lirar faktiskt riktigt bra med mhr replica cylindern, trots den "höga" volym. Det blir inget varvmonster precis men levererar faktiskt bra med effekt ändå Trots att det brukar vara relativt dåligt till allt över 50cc.
MHR replica röret lirar grymt bra med den men grejen är ju den att det kostar så pass mycket och är oftast inte värt det om man inte verkligen letar efter det allra extra till sin replica cylinder.
Men rörfrågan får tas i rätt tråd från och med nu.
Drevningen är lite väl lätt och du skulle kunna få bättre acceleration med lite tyngre drevning genom att du kan dra längre på växlarna och inte växla lika ofta.
Din utväxling nu ligger på 5.0 och byter du till ett 60 drev bak så får du 4.6 i utväxling istället vilket passar sig betydligt bättre till din setup (13/53 ger 4.07 utväxling)
För optimering kan det vara idé att se över reedventilen, matchporta block med cylinder och lite sånt finlir