näädu, större om choken behövs.RRX-Teddy skrev:Nej mindre om han behöver choka väll?Derbi_senda93 skrev:testa ett lite större munstycke.
Kolla tändstiftet nyss, det var ljust.chifen skrev:Behövs choke är det för lite bränsle = större munstycke. Men att det behövs när den är kall är inget ovanligt. Kolla hur tändstiftet ser ut, vilken färg det är och återkom, då vet du om den går snålt (Vit/ljust), bra (Gyllenbrunt) eller fett (Svart, sotigt).
2 timmar räcker inte att kyla en motor helt, motorn är "varm" under dina intervaller, så den behövdes inte chockas.Juggen skrev:Kolla tändstiftet nyss, det var ljust.chifen skrev:Behövs choke är det för lite bränsle = större munstycke. Men att det behövs när den är kall är inget ovanligt. Kolla hur tändstiftet ser ut, vilken färg det är och återkom, då vet du om den går snålt (Vit/ljust), bra (Gyllenbrunt) eller fett (Svart, sotigt).
Sen kan jag tillägga en annan sak, imorse när jag åkte iväg till skolan behövde jag choka den, samma sak efter skolan.
När jag kom hem lämna jag moppen ute i ca. 2 timmar, åkte sedan iväg och gymma 2.5 timma, fast denhär gången starta den utan problem på första kicken utan chokning.
Avslutar med ett frågetecken
Då ska du ha i fetare blandning, testa Höj nål clipet i förgasaren 1 clip ner testa då kör lite och kolla stiftet samt öka lite på luftskruven.Juggen skrev:Grå/vit ljus nyans
Bort med tändstiftet och kolla på foten, du måste ju kolla hur stiftet ser ut där det förbränts Annars går det ju inte att säga något. Av med stiftet från cylindern och kolla färgen.Juggen skrev:Kan inte mycket om förgasare, vart sitter "clipet" och luftskruven?
Btw, när man kollar tändstiften tar man väll bara bort tänd hatten, inte skruvar inte av tändstiftet?