Moppen dör när man kör maxhastighet

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
jonathanhockey
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 12 augusti 2009, 21:35

Moppen dör när man kör maxhastighet

Inlägg av jonathanhockey »

Hej min trimmade Derbi DRD Pro -07 som är omdrevad och har ett Gianelli rör och större munstycke dör när jag kör nån km i maxfart, det är som att den slår av och om jag fortsätter hålla full gas så låter det som att den spottar ut bensin från avgasröret sen går den kanske 100m sen gör den samma sak, sen om stannar och slår av den och ska slå på den igen så måste jag choka för att få igång den igen. Kan det vara att munstycket är för stort så den får för mycket bensin och drunknar eller tvärtom? Den går bäst när den är kall också.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

kolla tändstiftet hur färgen ser ut är den på gränsen till svart ska du ha mindre, är det vidd ska du ha större, är det oboy brunt är det bra
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
jonathanhockey
Elmoped
Inlägg: 7
Blev medlem: 12 augusti 2009, 21:35

Inlägg av jonathanhockey »

bluerider94 skrev:kolla tändstiftet hur färgen ser ut är den på gränsen till svart ska du ha mindre, är det vidd ska du ha större, är det oboy brunt är det bra
Okej kanske dum fråga men vars ser jag färgen på tändstiftet? :oops:
Användarens profilbild
-TeddaN-
King of the street
Inlägg: 2631
Blev medlem: 21 juni 2009, 23:17
Ort: Lysekil-0523!

Inlägg av -TeddaN- »

Byt upp till lite större munstycke kanske hjälper:)
Nur das beste is gut genug!
Bmw, finns inget bättre !
profeten1
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 augusti 2009, 12:18

Inlägg av profeten1 »

jonathanhockey skrev:
bluerider94 skrev:kolla tändstiftet hur färgen ser ut är den på gränsen till svart ska du ha mindre, är det vidd ska du ha större, är det oboy brunt är det bra
Okej kanske dum fråga men vars ser jag färgen på tändstiftet? :oops:

oboy brunt det beror på hur mycket oboy du har!!! :lol: men du ser det pricis över jägorna!
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

nej, man ska kolla på elektroden
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Vad sitter det i för munstycke just nu? Troligtvis ska du ha större.

Byt även till en lite mindre avatar.
Användarens profilbild
Tullis
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 423
Blev medlem: 29 juni 2008, 20:11

Re: Moppen dör när man kör maxhastighet

Inlägg av Tullis »

jonathanhockey skrev:Hej min trimmade Derbi DRD Pro -07 som är omdrevad och har ett Gianelli rör och större munstycke dör när jag kör nån km i maxfart, det är som att den slår av och om jag fortsätter hålla full gas så låter det som att den spottar ut bensin från avgasröret sen går den kanske 100m sen gör den samma sak, sen om stannar och slår av den och ska slå på den igen så måste jag choka för att få igång den igen. Kan det vara att munstycket är för stort så den får för mycket bensin och drunknar eller tvärtom? Den går bäst när den är kall också.
Den får lite för mkt bensin. Byt ner 3-5 storlekar :)
Holmstrom_93
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 19 november 2008, 18:34

Inlägg av Holmstrom_93 »

Vilket org munstyckte hade du och vilket bytte du till? Du ska troligtvis gå upp några strl i munstycke.
Sen kan du ta en titt på din cylinder, kan vara risk att den har värmenypit lite smått om du har otur.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

nu säger ju alla olika, vissa upp i storlek och vissa ner. Gör så att du tar och skruvar ur tändstiftet och kollar färgen! då får du rätt svar om du ska byta upp eller ner eller om det är något annat som är fel
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Låst