det är så att jag satt på en ny en barkit 74cc å en 21mm förgasare på min Rieju har urpluggat orginalrör och urpluggad orginalluftburk.. den startar bara med choken se å då vill den bara gå på höga varv sen dör den om man släpper choken... vad kan problemet vara?
TK_DRAC skrev:först skriver du att den ska ha mindre sen att jag ska testa större? jag ska testa lite olika munstycken imorgon.. så vad somm händer..
Jag sa att du skulle testa att ge den både mer och mindre luft, jag trode den skulle ha mindre. Sen testa större munstycke, vilken storlek har du i nu förresten?
ehh alltså något som alla borde lära sig är att om den bara startar på choke så är det för att den får för lite bensin!
choken gör så att den ger mindre luft och mer bensin.
om man kollar på gamla förgasare eller förgasare som sitter på minicrossar 49cc eller på motorsågs förgasare så kan man se att när man sätter på choken så blir det bara ett trippel så litet luft hål än normalt.
Sendarajder skrev:ehh alltså något som alla borde lära sig är att om den bara startar på choke så är det för att den får för lite bensin!
choken gör så att den ger mindre luft och mer bensin.
om man kollar på gamla förgasare eller förgasare som sitter på minicrossar 49cc eller på motorsågs förgasare så kan man se att när man sätter på choken så blir det bara ett trippel så litet luft hål än normalt.
Men nu funkar inte vanliga förgasare riktigt så. De tillsätter med bensin (i vanliga fall runt 30%) Utan att strypa lufttilförseln något speciellt.
Men det är helt rätt vad du säger, går det bra på choken så är det för lite soppa
Sendarajder skrev:ehh alltså något som alla borde lära sig är att om den bara startar på choke så är det för att den får för lite bensin!
choken gör så att den ger mindre luft och mer bensin.
om man kollar på gamla förgasare eller förgasare som sitter på minicrossar 49cc eller på motorsågs förgasare så kan man se att när man sätter på choken så blir det bara ett trippel så litet luft hål än normalt.
Men nu funkar inte vanliga förgasare riktigt så. De tillsätter med bensin (i vanliga fall runt 30%) Utan att strypa lufttilförseln något speciellt.
Men det är helt rätt vad du säger, går det bra på choken så är det för lite soppa
haha menade inte att vanliga förgasare fungerade så skulle bara poängtera att det är så att den får mer bensin när choken är på.
den versionen som de gör på minicrossar motorsågs föggar osv är ju ren tattar lösning till en choke hahaha
TK_DRAC skrev:
har du 21 mm förgasare när du kör urpluggat så tror jag att du behöver tänka om...
För att?
Har du ens prövat olika munstycken? En regel är att man alltid sätter i största möjliga sen går man neråt till den går som bäst, då kan det i princip aldrig bli fel.
de är klart den får för liten bensin sedan när du chokar så måste du ligga på höga varv annars lägger den av för att den får för mycket bensin tack vare chocken, ja du detta är min teori