3200kronor till mopeden, vad ska jag köpa?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Dtrider
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 5 april 2009, 12:53

3200kronor till mopeden, vad ska jag köpa?

Inlägg av Dtrider »

Har 3200kronor att köpa mopeddelar för nu. Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa:), Har en Yamaha DT50R - 07. Helt original. Enda jag gjort med den är däckpena,fälgtejp och bögläpp. Så kom med tips nu! Funderar på att trimma den lite. Vet inte om denna tråden ska ligga här.?
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

stryp av cdi:n
köp ett effektrör. gärna begagnat så du får det för runt 1000kr. köp en billig sportcylinder för runt 1200kr. en 17,5-19mm förgasare för ~800kr

då går den riktigt bra.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
TobbaN
King of the street
Inlägg: 3415
Blev medlem: 27 juni 2008, 18:38

Re: 3200kronor till mopeden, vad ska jag köpa?

Inlägg av TobbaN »

Dtrider skrev:Har 3200kronor att köpa mopeddelar för nu. Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa:), Har en Yamaha DT50R - 07. Helt original. Enda jag gjort med den är däckpena,fälgtejp och bögläpp. Så kom med tips nu! Funderar på att trimma den lite. Vet inte om denna tråden ska ligga här.?
Tråden borde ligga rätt :P

Du kan ju alltid köpa KTM crossplatta & stänka, eller någon annan crossplatta :)
Även ett effektrör som inte är allt för dyrt :)
Finns nog massa mer som jag inte kommer på just nu :P
f.d TSR-Crew
luddemuregard
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 29 juli 2007, 19:29
Ort: Ulricehamn

Inlägg av luddemuregard »

Vafan vet du inte vad du VILL göra med den så behåll pengarna och låt den va .
Malossi hyper racing
Dtrider
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 5 april 2009, 12:53

Inlägg av Dtrider »

Kallepalle: Jo, jag är extremt sugen på att ta bort varvstopp helvetet, vet dock inte om jag vågar det. Mopeden sjunker nog lite i värde, samt att det kan gå åt helvete med borrningen..:/ Men tack för alla förslag
Användarens profilbild
Bremler141
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 481
Blev medlem: 22 januari 2009, 20:36
Kontakt:

Inlägg av Bremler141 »

Dtrider skrev:Kallepalle: Jo, jag är extremt sugen på att ta bort varvstopp helvetet, vet dock inte om jag vågar det. Mopeden sjunker nog lite i värde, samt att det kan gå åt helvete med borrningen..:/ Men tack för alla förslag

köp en ostrypt då? :wink:

polera saker, stänka o platta, trimrör, fatbarstyre? :wink:

ett trimrör är ett måste o en ostryp cdi som jag skrev oven!
Bild<--- Har du ett sådant rör/vet någon som har skicka PM!
O-W
Workz 07
Inlägg: 491
Blev medlem: 30 maj 2008, 17:14
Ort: stockholm

Inlägg av O-W »

köp droppformade blinkers bak och nytt bakljus och flytta in skylten , skit snyggt på yamaha dt50r
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Dtrider skrev:Kallepalle: Jo, jag är extremt sugen på att ta bort varvstopp helvetet, vet dock inte om jag vågar det. Mopeden sjunker nog lite i värde, samt att det kan gå åt helvete med borrningen..:/ Men tack för alla förslag
Du behöver inte skriva med i annonsen att den är avstrypt, hade jag märkt att den var de om jag köpt den hade jag bara blivit glad. Ett varvstopp är ju bara bra om de försvinner.
Tillhör mille!
Derbisendafille
Extra Varnad
Inlägg: 111
Blev medlem: 14 augusti 2008, 15:32
Ort: tygelsjö

Re: 3200kronor till mopeden, vad ska jag köpa?

Inlägg av Derbisendafille »

Dtrider skrev:Har 3200kronor att köpa mopeddelar för nu. Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa:), Har en Yamaha DT50R - 07. Helt original. Enda jag gjort med den är däckpena,fälgtejp och bögläpp. Så kom med tips nu! Funderar på att trimma den lite. Vet inte om denna tråden ska ligga här.?
köp ett rör nytt eller begagnat det är skit samma ändå samma effekt också dreva om den så sparat du resten av pengarna till annat :D
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

Precis, man ångrar bara efteråt när man inser vad man kunde gjort för pengarna istället för att köpa en cylinder när man ändå får ligga i 60-70 för att polarna ska hänga med ;) de räcker med ett begagnat rör, munstycke och ett drev (= om du ska lägga pengarna på ngt ska det väll möjligtvis vara ktm platta eller ngt.
Tillhör mille!
GrodaeN3
Avstängd
Inlägg: 161
Blev medlem: 20 juni 2009, 21:08

Inlägg av GrodaeN3 »

köp dej en sån cross platta för den du har nu är verkligen skit ful ....
Jag är galen .. vad mer kan man säga ..*
Användarens profilbild
Bremler141
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 481
Blev medlem: 22 januari 2009, 20:36
Kontakt:

Inlägg av Bremler141 »

GrodaeN3 skrev:köp dej en sån cross platta för den du har nu är verkligen s*** *** ....
Bild<--- Har du ett sådant rör/vet någon som har skicka PM!
Tomaz
King of the street
Inlägg: 3621
Blev medlem: 5 oktober 2008, 19:14

Inlägg av Tomaz »

Köp rör, gianelli eller nått liknande tycker jag och sen ktm platta & stänka och nöj dig med det tycker jag, man måste ju inte lägga alla 3600:- på moppen eller hur. :wink:

Sen har du lite pengar över till om du skulle komma på nått du vill göra med moppen senare.
Dtrider
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 5 april 2009, 12:53

Inlägg av Dtrider »

Tack för alla tips & ideér. Blir att dreva om,dra pluggen och crossplatta,framstänka.
Låst