Kanske inte.. men endå.. Man kan alltid jämföra olika punkter och var dom har förbättrats och försämrats.Henry skrev:DRD Pro utan tvekan!
Har en nyutvecklad ram, sving, gaffel osv till skillnad mot Racing's som snart är 10år gamla.
Pron går egentligen inte ens att jämföra med en Racing....
Pro kostar 2000 extrag-ounze skrev:Men i och med att mopederna kostar nästan lika mycket.
Och de finns folk som väljer Racing modellen endå.
Då borde de finnas anledningar till de.
Jadu.. Man kan alltid byta kåpor ju.. =) Utseendet så tycker jag om båda 2 lika mycket... Men summa sumarum så tycker jag endå Derbi DRD PRO.bensinskalle skrev:Pro kostar 2000 extrag-ounze skrev:Men i och med att mopederna kostar nästan lika mycket.
Och de finns folk som väljer Racing modellen endå.
Då borde de finnas anledningar till de.
Vissa vill ha den lite mer klassiska sendan ( racing ), istället för pron som har ett helt nytt utseende
kanske ska skriva att ja haft en prog-ounze skrev:Jadu.. Man kan alltid byta kåpor ju.. =) Utseendet så tycker jag om båda 2 lika mycket... Men summa sumarum så tycker jag endå Derbi DRD PRO.bensinskalle skrev:Pro kostar 2000 extrag-ounze skrev:Men i och med att mopederna kostar nästan lika mycket.
Och de finns folk som väljer Racing modellen endå.
Då borde de finnas anledningar till de.
Vissa vill ha den lite mer klassiska sendan ( racing ), istället för pron som har ett helt nytt utseende
Finns de ingen som har en Derbi DRD PRO/Racing som kan skriva för o nackdelar?
bensinskalle skrev:kanske ska skriva att ja haft en prog-ounze skrev:Jadu.. Man kan alltid byta kåpor ju.. =) Utseendet så tycker jag om båda 2 lika mycket... Men summa sumarum så tycker jag endå Derbi DRD PRO.bensinskalle skrev: Pro kostar 2000 extra
Vissa vill ha den lite mer klassiska sendan ( racing ), istället för pron som har ett helt nytt utseende
Finns de ingen som har en Derbi DRD PRO/Racing som kan skriva för o nackdelar?
De va en jäkligt bra moppe. De bästa var nog chassit, de va riktigt grymt
Ja körde lite allt möjligtg-ounze skrev:bensinskalle skrev:kanske ska skriva att ja haft en prog-ounze skrev: Jadu.. Man kan alltid byta kåpor ju.. =) Utseendet så tycker jag om båda 2 lika mycket... Men summa sumarum så tycker jag endå Derbi DRD PRO.
Finns de ingen som har en Derbi DRD PRO/Racing som kan skriva för o nackdelar?
De va en jäkligt bra moppe. De bästa var nog chassit, de va riktigt grymt
Körde du original eller tog du bort dom få strypningarna..?
Kom du över 80 me alla strypningar borta o effekt rörbensinskalle skrev:Ja körde lite allt möjligtg-ounze skrev:bensinskalle skrev: kanske ska skriva att ja haft en pro
De va en jäkligt bra moppe. De bästa var nog chassit, de va riktigt grymt
Körde du original eller tog du bort dom få strypningarna..?
Original är Pro sjukt sega, dom går inte en km över 50 :S Sen när ja plugga ur den så gick de att pressa typ till 55-60
Sen sitter de ju en bricka i förgasaren som hindrar all luft typ, utan den gick de att mosa till 65
Men sen körde ja me trimmrör och då gick de finfint
Nya racing har 250mm fjädringsväg både bak och fram med en bra gasdämpare bak Sedan är det 4kolvsok på dem också har jag för mig (2 på varje sida skivan)bensinskalle skrev:Ska man vara petig så borde frågan ligga i Derbi-tråden men den verkar såpass självständig så det är nog okej ändå
Somsagt drd Pro äger ju utan tvekan
Pro: vs Racing:
-Boxram i aluminium - delad -
vs Gamla stålboxramen
-marzzochi USD 250 mm fjädringsväg tror ja
vs Marzzochi teleskopgaffel runt 200 i fjädringsväg...
-Ny, längre alusving med en modern ställbar gasdämpare, och 250 mm fjädringsväg
vs Standardalusving med den gamla gasdämparen 180 mm fjädring ungefär...
-Elstart + kick
vs Kick
-Snabbgas
vs Tror inte racing har de
300 mm skiva + fyrkolvsok
vs 300 mm skiva + tvåkolvsok
Sen kommer ja inte på så mycke mer
Jojo.. Klart... De tycker åtminstone jag. Därför tog ja upp ämnet.Pavek skrev:men pro & limited går väll att jämnföra?
g-ounze skrev:Ok, nu har ja en fråga som kan vara till nytta av alla DRD ägare..
Som de sägs så går DRD PRO sjukt segt original...
Men kan man ta bort någon strypning så den gör ca 50 utan att göra skada av inkörningen?
Nej klart inte.. Men hörde detta...kallepalle skrev:g-ounze skrev:Ok, nu har ja en fråga som kan vara till nytta av alla DRD ägare..
Som de sägs så går DRD PRO sjukt segt original...
Men kan man ta bort någon strypning så den gör ca 50 utan att göra skada av inkörningen?
dom e ju gjorda för att gå avstrypt så det förstörs inget om dom går avstrypt vid inkörning
Exakt!kallepalle skrev:motorbromsa alldrig. det resulterar i att den skör om du har otur. man ska alldrig motorbromsa en 2:taktare
Helvete, vevlagret är det!bensinskalle skrev:Exakt!kallepalle skrev:motorbromsa alldrig. det resulterar i att den skör om du har otur. man ska alldrig motorbromsa en 2:taktare
Ofta nyper ramlagrena först o de ä inte kul ^^